تهران - ایرنا - پیشکسوت فوتبال ایران با اشاره به این که احساس و مسایل عاطفی در فوتبال حرفه‌ای جایگاهی ندارد، گفت: در این عرصه همه به فکر منافع شخصی خود هستند و باید با برنامه‌ریزی به اهداف از پیش تعیین شده، دست یافت.

«بیژن ذوالفقارنسب» روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: فوتبال حرفه‌‍ای شرایط و ویژگی‌های خاص خود را دارد و باید بر اساس شرایط موجود در این عرصه گام برداشت. اینکه بخواهیم با احساس یا ایجاد مسایل عاطفی در این راه گام برداریم انتظاری غیرمنطقی است و به سرانجام نخواهد رسید.

وی ادامه داد: باشگاه‌هایی که برنامه دارند از قبل مسیر و هدفشان مشخص است و  در زمانی که دور برگشت لیگ آغاز می‌شود به فکر رفع مشکلات خود در فصل آتی هستند و حتی بازیکنان یا کادر فنی مورد نظر خود را نیز انتخاب می‌کنند. طبیعی است هر چقدر پول و منابع مالی در اختیار باشد کار ساده‌تر است و این در جذب بازیکنان مورد نظر موثر خواهد بود.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص وضعیت پرسپولیس و بازیکنانی که از این تیم جدا شدند، گفت: شاید پرسپولیسی‌ها هم انتظار چنین اتفاقی را نداشتند، ۲ بازیکن تاثیرگذار این تیم از جمع سرخپوشان خارج شدند و این به دلیل همان شرایط فوتبال حرفه‌ای است. طبیعی است بازیکن و مربی به دنبال درآمد بیشتر و برنامه‌ریزی برای آینده حرفه‌ای خود است و زمانی که شما پیشنهاد به مراتب بالاتر با کیفیت و شرایط بهتری دارید آن را قبول خواهید کرد. 

ذوالفقارنسب با تاکید بر این که برخی از باشگاه‌ها با درک درست این موضوع مشاوران کاربلدی را در اختیار گرفته‌اند، تصریح کرد: در این شرایط هر فرد یا گروهی که بتواند درست تصمیم بگیرد و به موقع اقدام کند، موفق‌تر است، وقتی یک باشگاه رویه درست و سالمی را در  پیش بگیرد در مسیر درستی گام بر خواهد داشت و می‌تواند انتظار موفقیت را هم داشته باشد.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در خصوص شرایط این تیم و بازی‌های پیش رو گفت: در برهه‌ای هستیم که باید همه برنامه‌های تیم ملی اعم از دیدارهای دوستانه، برنامه‌های تمرینی، درخواست حضور بازیکنانی ایرانی شاغل در لیگ های اروپایی و ... مشخص شده باشد تا طبق برنامه کارها پیش برود. امیدوارم تیم ملی در دیدارهایی که پیش رو دارد موفق عمل کند و راهی جام جهانی شود.