بجنورد-ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: در شبانه روز گذشته هفت بیمار کووید۱۹ در استان جان باختند و پس از چند روز جولان کرونا، شمار فوتی ها تک رقمی شد.

 به گزارش روابط عمومی این دانشگاه، دکتر سید احمد هاشمی روز پنجشنبه اظهار داشت: در شبانه روز گذشته ۱۷۴ بیمار جدید بستری شدند و اکنون ۸۵۱ بیمار با علایم بیماری کووید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری هستند.

آمار روزانه فوتی های کرونا در استان طی چند روز گذشته بین ۱۱ تا ۱۵ نفر بود.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه تعداد موارد ابتلا و بستری به قدری افزایش یافته که دیگر تخت خالی وجود ندارد و بیمارستان ها در حالت بحرانی قرار دارند.

هاشمی با اشاره به تعطیلی چند روزه در کشور و استان گفت: تعطیلی اعلام شده از سوی ستاد ملی کرونا برای قطع زنجیره انتقال کرونا پیش بینی شده است لذا بهترین رفتار عدم خروج از منزل است.

وی افزود: از همه مردم درخواست می کنیم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، زدن ماسک، خودداری از حضور در تجمعات و نیز نرفتن به سفر از شیوع بیشتر کرونا پیشگیری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی خراسان شمالی گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان موثرترین راهکار برای مهار کرونا است از این رو از مردم انتظار می رود در این زمینه حساس باشند.

استان خراسان شمالی که از اواخر سال ۹۸ وارد همه گیری ویروس کرونا شد، تاکنون چهار موج از این بیماری را پشت سرگذاشته و از یک ماه پیش در موج پنجم بیماری کووید ۱۹ و سویه جدید آن ویروس کرونای دلتایی موسوم به هندی قرار دارد.

براساس آمار رسمی تا پایان موج چهارم ویروس کرونا یکهزار و ۴۰۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در خراسان شمالی جان خود را از دست دادند که این میزان در موج پنجم افزایش زیادی داشته است.

براساس اعلام آخرین رنگبندی کرونایی شهرستان ها، هم اکنون تمامی شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان، مانه و سملقان، فاروج، گرمه، جاجرم و  رازوجرگلان در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفته است.

خراسان شمالی از ابتدای آغاز برنامه ملی واکسیناسیون در کشور تاکنون، ۱۹۵ هزار دُز واکسن کرونا دریافت کرده است.