شیراز - ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز که با هدف بررسی فرآیند انجام تزریق واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹، از مراکز واکسیناسیون شیراز بازدید کرده، اظهار داشت: تاکنون یک میلیون و ۲۵۰ هزار دز واکسن کرونا به مردم فارس تزریق شده است.

مهرزاد لطفی چهارشنبه از مراکز واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ مستقر در پارک دراک، نصیری، سرداران و غدیر بازدید کرد و گفت: با ورود محموله های جدید از واکسن و اختصاص سهم بیشتری به استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز قابلیت انجام روزانه ۷۰ تا ۱۰۰ هزار دوز واکسن را نیز دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین در گفت و گو با دریافت کنندگان واکسن علیه کرونادر مراکز واکسیناسیون، میزان رضایتمندی آنان را در زمینه فرآیند انجام واکسن جویا شد.

او توصیه کرد: در حال حاضر با توجه به بحرانی بودن وضعیت کرونا در کشور و استان، تنها راه مقابله با این ویروس، واکسیناسیون در کنار رعایت کامل پروتکل های بهداشتی است، بنابراین استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، دوری از دورهمی های خانوادگی و پرهیز از ترددهای غیرضرور، می تواند استان را از وضعیت فوق بحرانی خارج کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مراکز واکسیناسیون علیه کرونا در فارس، حتی در روزهای تعطیل هم مشغول انجام تزریق واکسن به همشهریان هستند، از تمام دست اندرکاران و تیم های اجرایی انجام واکسیناسیون علیه بیماری کووید۱۹ قدردانی کرد.

۵ هزار و ۷۳۷ نفر در فارس قربانی کرونا شدند

به گفته معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز  از ابتدای شیوع کرونا تاکنون، پنج هزار و ۷۳۷ نفر در فارس بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادند.

عبدالرسول همتی  با اعلام جان باختن ۳۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را پنج هزار و ۷۳۷ نفر اعلام کرد.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۱۷۲ هزار و ۳۶۲ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۳۵۴ هزار و ۵۲۰ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۴۰ هزار و ۱۲۶ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۲۷ هزار و ۴۶۱ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۳۸۱ هزار و ۹۸۱ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

این مقام مسوول در دانشگاه مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علایم که هم اکنون در بیمارستان های استان بستری هستند را نیز پنج هزار و ۲۰۴ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد، ۴۱۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های ICU، مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.

همتی گفت:۳۳۳ هزار و ۳۷۳ نفر از ابتدا تاکنون بهبودی یافته اند که از بیمارستان ها ترخیص و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

وی  از مردم خواست تا با در خانه ماندن برای قطع زنجیره انتقال کرونا استفاده کنند و در قبال حان خود، خانواده و همشهریان مسوول باشند.