همدان- ایرنا- نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه "محمدمهدی اسماعیلی" وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی این است که دبیرخانه فرهنگی دولت را تشکیل دهد و به صورت جدی با استفاده از توان دولت آن را فعال کند.

"هادی بیگی‌نژاد" روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به نزدیکی اسماعیلی به رئیس جمهوری، به نظر می‌رسد امکان انجام این کار با مدیریت وی وجود دارد.

وی با بیان اینکه به علت گستردگی مباحث فرهنگی لازم است دولت پای کار فرهنگ بایستد، افزود: اگر این هدف محقق شود، رخداد بسیار مهمی است.

عضو هیات رییسه کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: دکتر اسماعیلی وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی یک نیروی تحقیقاتی و اجرایی است که در سال‌های گذشته مسئولیت‌های مختلفی داشته است.

نماینده مردم ملایر با بیان اینکه اسماعیلی در حوزه فرهنگ هم سوابق خوبی دارد، عدم اجماع اعضای کابینه در امور فرهنگی کشور را به عنوان یک کمبود طی سال‌های گذشته در این حوزه ذکر کرد.

وی تاکید کرد: طی سال‌های گذشته حتی دستگاه‌های فرهنگی هم با هم هماهنگ نبودند چه برسد به وزارتخانه‌های مختلف که از نقاط ضعف است.

به گزارش ایرنا، به تازگی برنامه‌های محمدمهدی اسماعیلی وزیر پیشنهادی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت سیزدهم منتشر شد و در این برنامه ۸۳ صفحه‌ای، وضع موجود در حوزه‌هایی همچون هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، کتاب، مطبوعات، فرهنگ عمومی و ... توصیف و راهبردها و راهکارهایی ارائه شده است. 

محمدمهدی اسماعیلی متولد ۱۳۵۴ در کبودرآهنگ همدان، از طلاب دانش‌آموخته مدرسه عالی شهید مطهری، دکترای علوم سیاسی از پژوهشگاه علوم‌انسانی و مطالعات فرهنگی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران و همچنین مدیر گروه «جامعه‌شناسی سیاسی مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی» دانشگاه تهران است.

وی از فعالان فرهنگی، رسانه‌ای و سیاسی باسابقه و از چهره‌های فرهنگی و علمی نخبه جبهه انقلاب است که فعالیت‌های فرهنگی جدی خود را از سردبیری و مدیرمسئولی چندین نشریه فرهنگی‌اجتماعی در دهه ۷۰ آغاز کرد.

اسماعیلی از جمله مدیران تحول‌گرای راهبردی سازمان صداوسیما است که در جایگاه‌های مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما، مدیریت مرکز افکارسنجی سازمان، مدیرکل ارزیابی برنامه‌های تولیدی سیما و مؤسس قرارگاه رسانه سازمان صداوسیما به عنوان یک ساختار فرهنگی ‌اجتماعی پویا و نویدبخش تحول رادیو و تلویزیون حضور داشت.