عبدالعلی رحیمی مظفری شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ۲ رویکرد را میتوان دنبال کرد ابتدا اینکه وزیری از بدنه قدیمی آموزش پرورش با رویکرد سنتی انتخاب و تحول بنیادین در این بخش مهم را به فراموشی سپرد.
وی افزود: رویکرد دوم این است که جوانی توانمند و نظریه پرداز با رویکرد تربیتی در راس این وزارتخانه که امروز خلأ آن نیز احساس می شود قرار گیرد تا بتواند آموزش و پرورش را به تحول بنیادی برساند.
نماینده مردم سروستان ،کوار و خرامه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر مجلس به وزیر جوان پیشنهادی آموزش و پرورش اعتماد کند احتمالا وی بتواند در کنار بهرهمندی از تجارب گذشته و بکارگیری مشاوران خبره این بخش مهم را با تحولات بنیادین روبه رو کند.
وی با بیان اینکه عده ای از نمایندگان مجلس با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش موافق و عدهای مخالف او هستند گفت: حسین باغگلی از نظر علمی و نظریه پردازی قوی و نخبه است و می تواند موثر باشد اما نداشتن سابقه اجرایی از نقدهای منتقدین به او است.
این نماینده مجلس درباره روند بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم افزود: غالب وزیران پیشنهادی روحیه جهادی و انقلابی دارند و نمیتوان گفت که این کابینه سیاسی چیده شده است.
وی ادامه داد: تجربه ثابت کرده که بسیاری از این وزرا در کارکردشان انگیزه برخورد سیاسی نخواهند داشت که این وجه مثبت کابینه پیشنهادی است.
آیتالله دکتر رییسی رییس دولت سیزدهم ۲۰ مرداد ماه فهرست پیشنهادی وزرای خود را برای اخذ رای اعتماد به مجلس شورای اسلامی اعلام کرد؛ بررسی رای اعتماد امروز شنبه ۳۰ مردادماه آغاز شده است. باغگلی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی شده است.
به گزارش ایرنا، حسین باغگلی متولد سال ۱۳۵۷ مشهد و دارای مدرک دکتری علوم تربیتی (فلسفه تعلیم و تربیت) از دانشگاه فردوسی مشهد، مدیرعامل بنیاد فرهنگی رضوی مدارس عام المنتفعه امام رضا (ع)، عضو متخصص کارگروه پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی، مشاور تخصصی در طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی است.
آیت الله سید ابراهیم رییسی روز چهارشنبه ۲۰ مرداد ماه فهرست اسامی وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را در نامه رسمی به رییس مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در جلسه علنی امروز ۳۰ مردادماه در مجلس آغاز شده است.