بندرعباس- ایرنا- قصه‌گوی راه یافته به بخش منطقه ای بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی از استان هرمزگان گفت: استفاده از قصه‌های شاهنامه برای کودکان و نوجوان باعث می‌شود که آیین زندگی را بدون هیچ‌گونه پیچیدگی دریافت کنند.

شهرزاد زارعی، روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شاهنامه برای ما ایرانی‌ها نماد غرور ملی و شخصیت رستم نماد عشق به وطن، دلیری، شجاعت و پهلوانی است که به‌خاطر وطن سختی‌ها را تحمل می‌کند.
وی ادامه داد: شاهنامه شاهکار حماسی فردوسی اثری است که از  گذشته، فرهنگ و هویت ایرانیان را تا به امروز حفظ کرده و یکی از ویژگی‌های مهم کار فردوسی در شاهنامه این است که در قالب داستان‌ها و شخصیت‌ها و بدون اینکه قصد موعظه و نصیحت داشته باشد، اخلاق درست و انسانی را به نمایش می‌گذارد.
این مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز شماره چهار بندرعباس از شاهنامه به عنوان کارنامه هویت ملی ایرانیان یاد کرد که فردوسی ۳۰ سال بی‌وقفه برای نوشتن داستان‌های ایرانی و آداب و رسوم کهن ایرانی زحمت کشید.
زارعی با بیان اینکه در سروده‌های فردوسی سرشت و نهاد ایرانی کاملا به چشم می‌خورد، اضافه کرد: قصه‌های شاهنامه سراسر دفاع از گوهر انسانی است، از این‌رو آشنا کردن نوجوانان با اندیشه‌های فردوسی پاشیدن بذرحکمت در روح و ذهن آینده سازان این مرز و بوم است.
شهرزاد زارعی، در مرحله استانی بیست‌وسومین جشنواره قصه‌گویی استان هرمزگان با قصه «رستم و تهمینه» برای نخستین بار در جشنواره قصه‌گویی شرکت کرد و در بخش آیینی سنتی به مرحله منطقه‌ای این جشنواره راه یافت.
مرحله پایانی بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۳۰ آذر و هم‌زمان با شب یلدا برگزار خواهد شد.