سنندج- ایرنا- رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان گفت: یک دستگاه بیل مکانیکی حین تخریب اراضی ملی در این شهرستان توقیف شد.

آزاد نامداری روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی گشت زنی یک اکیپ از اداره منابع طبیعی شهرستان از عرصه های ملی و جنگلی تخریب اراضی ملی در روستای لیو و مرانه را مشاهده کردند.

وی افزود:‌ با حضور به موقع این اکیپ که رییس اداره، معاون و نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی بودند یک دستگاه بیل مکانیکی که در حال تخریب اراضی ملی این منطقه بود توقیف و از ادامه تخریب جلوگیری شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان یادآور شد: بعد از مختصات برداری و مستندسازی راننده بیل مکانیکی به همراه فردی که این بیل مکانیکی برای او کار می کرد برای تشکیل پرونده و بررسی بیشتر به اداره منابع طبیعی فراخوانده شدند.

وی اضافه کرد: این اکیپ اداره منابع طبیعی همچنین در حین برگشت در روستای مرانه ۶ دهنه کوره ذغالگیری را شناسایی و کشف کردند.

نامداری افزود: کوره های ذغالگیری منهدم شده و با تحقیقات و بررسی های انجام شده عامل اصلی ذغالگیری در این منطقه شناسایی و با هماهنگی با مراجع قضایی اقدامات لازم برای بازداشت این متخلف انجام شد.

کشف و ضبط یک کامیون مقطوعات چوبی قاچاق

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مریوان ادامه داد: در پی گشت زنی نیروهای یگان حفاظت از منابع طبیعی در حوزه اسلامدشت این شهرستان یک کامیون حامل مقطوعات چوبی مشاهده شد.

وی افزود: بعد از توقیف این کامیون و بررسی محموله آن مشخص شد که مقطوعات چوبی حمل شده توسط این کامیون از نوع درختان بید است که قاچاق و ممنوع محسوب می‌شود که کامیون برای اعمال قانون به اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان منتقل شد.

مهار آتش سوزی جنگل های روستای گویله

نامداری همچنین از مهار آتش سوزی جنگل های روستای گویله این شهرستان خبر داد و افزود: بعد از گزارش طبیعت دوستان به اداره منابع طبیعی مبنی بر آتش سوزی جنگل های روستای گویله نیروهای اداره منابع طبیعی به محل آتش سوزی اعزام شدند.

وی افزود: با تلاش بی و قفه نیروهای اداره منابع طبیعی و مردم منطقه آتش سوزی جنگل های این منطقه بعد از چند ساعت مهار و کنترل شد.

از مساحت ۲ میلیون و ۹۳۷ هزار هکتاری استان کردستان، بیش از ۶۰ درصد آن شامل یک میلیون و ۵۸۷ هزار هکتار را مراتع و جنگل تشکیل می‌دهد.

از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان مریوان ۹۷ هزار هکتار آن را جنگل و ۹۶ هزار هکتار مراتع را تشکیل می‌دهد.

شهرستان مرزی مریوان با ۱۵۳ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.