زاهدان- ایرنا- امام جمعه اهل‌سنت ایرانشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امام حسین(ع) به بشریت درس آزادگی و عزتمندی آموخت گفت: همه اهل سنت به اهل بیت پیامبر (ص) ارادت قلبی دارند.

به گزارش ایرنا مولوی عبدالصمد کریم زایی در خطبه های نماز جمعه این هفته اهل سنت ایرانشهر اظهارداشت: امام حسین(ع) با قیام خود درس آزادگی، ایستادگی، استقامت، مبارزه با ظالم و فساد و دفاع از مظلوم برای همه ما آموخت و نشان دادند که مرگ با عزت بهتر از زندگی با ذلت است.

وی افزود: واقعه عاشورا یکی از مهمترین وقایعی است که توانست اسلام را از انحرافاتی که توسط حاکمیت به وجود آمده بود نجات دهد و بار دیگر مردم را نسبت به اسلام، قوانین اسلامی و دین مبین اسلام و آن احساس مسوولیتی که یک فرد مسلمان باید در قبال دین داشته باشد آگاه کرده و بصیرت‌افزایی را در کل جامعه اسلامی به وجود آورد.

امام جمعه اهل سنت ایرانشهر گفت: باید آن عشق، علاقه، بیداری و بصیرتی که امام حسین(ع) و یارانش با خون خود درخت دین، عدالت و درخت امر به معروف و نهی از منکر را آبیاری کردند تداوم یابد.

وی اظهارداشت: مقابله با ظلم و استکبارستیزی از مهمترین درس‌های شهادت امام حسین (ع) در روز عاشوراست که در عصر حاضر باید بیش از پیش مورد توجه امت اسلام قرار گیرد.

مولوی کریم زایی افزود: کسی که حب رسول خدا (ص) را در دل دارد بی شک محبت اهل بیت علیهم السلام و خاندان آل رسول الله را نیز با خود دارد، بنابراین در این روزها همه باید در مسیر اصلی اسلام که همان وحدت است حرکت کنیم.