اراک - ایرنا - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: ۲ هزار و ۱۰۲ فقره ثبت سفارش کالا امسال در این استان صورت گرفته که ۲ هزار و ۱۲ فقره آن تایید شده است.

«سعید جعفری‌کرهرودی» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: نسبت ثبت سفارش انجام شده امسال به مجموع سفارشات صورت گرفته،بیش از ۹۵ درصد ارزیابی می‌شود.
وی ادامه داد: ارزش اعتباری ثبت سفارش کالا در استان مرکزی امسال ۴۶۹میلیون یورو است که  ۴۴۸ میلیون یورو از آن  به تایید رسیده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدنو تجارت استان مرکزی، مجموع واردات استان مرکزی در سال جاری را ۱۲۱ میلیون دلار عنوان کرد و گفت: پودر آلومینا، آند کربنی، کویل آلومینیوم، خط تولید آمپول، بادام، مواد اولیه آبمیوه، لوازم یدکی، شمش آلومینیوم و تجهیزات و خطوط تولید از ترکیبات کالایی وارد شده به استان بوده است. 
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی اظهار داشت: چین، ترکیه، امارات متحده عربی، هند و آلمان عمده کشورهای مبدا واردات کالا به این استان در سال جاری بوده است.
جعفری کرهرودی بیان کرد: طبق قوانین موجود کالاهایی که هنگام خرید و فروش در سامانه جامع تجارت  و سامانه جامع انبارها ثبت نشوند در زمره مرسوله‌های قاچاق محسوب شده و مشمول جرایم کالای قاچاق می‌شوند و فعالان این حوزه باید نسبت به این قوانین توجه ویژه داشته باشند.
۲ هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می‌کنند که بیش از  ۲۵۰ واحد آن فعالیت صادراتی دارند.