ایلام - ایرنا - هفته گذشته با سیر صعودی تعداد بستری های کرونا در ایلام بنابر اعلام مسوولان این استان در وضعیت بحرانی کرونا قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام نیز اعلام کرد: با توجه به اینکه ذخیره تعداد واکسن های موجود در استان در حال تمام شدن است، در حال رایزنی برای تامین واکسن از طریق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم.

بنابر اعلام استاندار، استان ایلام به استانهای جامعه هدف اضافه شده و برای تمامی متولدین سال ‭۱۳۵۸‬ و ماقبل واکسن تزریق می شود.

هفته گذشته دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: به مدت سه روز و تا پایان هفته تنها دز دوم واکسن کرونا در این استان تزریق می شود و افراد برای تزریق دز اول مراجعه نکنند.

باتوجه به شبوع گسترده کرونا و وضعیت بحرانی استان ایلام، به گفته استاندار ایلام مرز مسافری مهران بسته است و تنها مرز تجاری با رعایت شیوه نامه های بهداشتی مجاز به فعالیت است.

هفته گذشته ایلام میزبان رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور بود که استاندار ایلام در دیدار با وی از تکمیل سه دانشکده فنی و حرفه ای استان ایلام تا پایان سال ۱۴۰۰ خبر داد.

رایزنی برای تامین واکسن ایلام از وزارت بهداشت ادامه دارد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: ذخیره تعداد واکسن های موجود در استان در حال تمام شدن است و در حال رایزنی برای تامین واکسن از طریق وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی هستیم.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در نشست قرارگاه کرونای استان ایلام اظهار داشت: استقبال با توجه به کاهش سن جمعیت مردم و گروه های شغلی برای واکسیناسیون بیشتر شده است.

تنها دز دوم واکسن کرونا در ایلام تزریق می شود

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در اطلاعیه ای اعلام کرد: تا پایان هفته جاری تنها دز دوم واکسن کرونا در این استان تزریق می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ایلام، در این اطلاعیه آمده است:
تزریق واکسن از ۲۷ مرداد تا پایان هفته جاری صرفا برای آن دسته از افرادی انجام می‌شود که زمان تزریق نوبت دوم واکسن آنها فرا رسیده باشد.

سیر صعودی بستری ها ایلام را وارد وضعیت بحرانی کرونا کرد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و رییس قرارگاه عملیاتی ستاد کرونا استان گفت: ایلام وارد وضعیت بحرانی کرونا شده چرا که هر روز بر تعداد مبتلایان و بستری های کرونا در این استان افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد شامگاه شنبه در نشست فوق العاده تمهیدات مقابله با کرونا استان با حضور فرمانداران اظهار داشت: متاسفانه نظارت بر بازار و اصناف رها شده و نیازمند هستیم همچون گذشته تمامی فرمانداران پای کار بیاید و برای مقابله با کرونا اهتمام داشته باشند.

ایلام‌، نیازمند افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون است

دبیر قرارگاه کرونای ایلام گفت: افزایش اماکن تزریق واکسیناسیون در سراسر استان با توجه به کاهش سن جمعیت و احتمال واکسیناسیون عمومی ، یک ضرورت اولویت دار است.

به گزارش ایرنا، جهانگیر رستم زاد روز سه شنبه در نشست قرارگاه کرونای استان ایلام اظهار داشت: مراکز تزریق واکسن استان باتوجه به میزان متقاضیان، کاهش سن جمعیت واکسن گیرندگان، گروه های شغلی و اقشار خاص نظیر عشایر باید افزایش یابد.

مجوز چهارمین مرکز واکسیناسیون در ایلام اخذ شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مجوز چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی در مرکز استان اخذ شد.

به گزارش ایرنا، دکتر محمد کریمیان روز یکشنبه در نشست ستاد استانی کرونا افزود: با مشارکت و همکاری سپاه سالن الغدیر به عنوان چهارمین مرکز واکسیناسیون تجمیعی اختصاص یافت.

۱۵۶ هزار و ۲۴۵ دُز واکسن کرونا در ایلام تزریق شد

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: ۱۵۶ هزار و ۲۴۵ دُز  واکسیناسیون گروه‌های سنی و افراد واجد شرایط از ابتدای آغاز واکسیناسیون تاکنون در سطح استان انجام شده است‌.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز چهارشنبه در کارگروه رسانه ای کرونا استان ایلام اظهار داشت: روز گذشته با ثبت هشت هزار و ۱۱۹ تزریق واکسن کرونا در ایلام رکورد جدیدی از واکسیناسیون عمومی در سطح استان ثبت شد

نرخ‌ واکسیناسیون جامعه هدف ایلام ۶۳ درصد است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: میانگین نرخ واکسیناسیون کرونا برای جامعه هدف در این استان تاکنون ۶۳ درصد است.

به گزارش ایرنا، دکتر جمیل صادقی فر روز پنجشنبه در ستاد استانی کرونا افزود: درصد واکسیناسیون در برخی شهرستان ها از جمله مهران و هلیلان پایین تر و به میزان ۵۰ درصد است.

تزریق واکسن متولدان ۵۷ و قبل ایلام منوط به ثبت نام در سامانه است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: تزریق واکسن متولدان ۵۷ و قبل منوط به ثبت نام در سامانه سلامت وزارت بهداشت است.

دکتر جمیل صادقی فر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایلام به استان های جامعه هدف اضافه شده و سن‌ واکسیناسیون برای متولدان سال ۱۳۵۷ به قبل رسیده است و واجدان شرایط باید منتظر باز شدن سامانه ثبت نام بمانند.

استاندار ایلام: مرز مهران همچنان بسته است

استاندار ایلام گفت: مرز مسافری مهران از چند ماه گذشته تا کنون همچنان بسته است و هیچگونه ترددی در آن انجام نمی شود.

محمد نوذری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مرز که بدلیل شیوع کرونا بسته شده است به هیچ عنوان اجازه تردد به مسافران داده نمی شود.

سفر به ایلام ممنوع شد

رییس پلیس راه ایلام گفت: در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا ، سفر به این استان ممنوع بوده و با متخلفان بشدت برخورد می‌شود.

سرهنگ رضا همتی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب کشور به جهت شیوع بالایی که بیماری در پیک پنجم پیدا کرده است، با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مقرر شد از فردا دوشنبه هفته جاری تعطیلی ها برای مهار بیماری تا شنبه هفته آینده در این استان اعمال خواهد شد.

۱۵ بخش راکد بیمارستان امام علی سرابله راه اندازی شد

رئیس مرکز آموزشی درمانی امام علی(ع) سرابله گفت: ۱۵ بخش راکد و غیر فعال این مرکز درمانی در طول یکسال گذشته دوباره راه اندازی شده است.

دکتر میلاد برجی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با شیوع ویروس کرونا  پبیمارستان امام علی سرابله پذیرای بیماران مبتلا به کرونا از شهرستان های:پ چرداول، هلیلان و سیروان بوده که در این راستا از ارائه خدمات مناسب هیچگونه کوتاهی صورت نگرفته و بیماران مبتلا به کرونا پس از بهبودی به آغوش خانواده های خود بازگشته اند و در این مدت تعداد ۲۰ نفر فوتی نیز داشته ایم.

سرنوشت افغانستان لزوم بی اعتمادی به آمریکا و غربی ها را اثبات کرد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: وضعیت کنونی افغانستان بیانگر این است که نباید به قدرت های پوشالی آمریکا و غرب دل بست و به آنها اتکا و امید داشت.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و مسلمین الله نور کریمی تبار در خطبه های این هفته نماز جمعه شهر ایلام اظهار داشت: انفعال و ضعف ارتش افغانستان و فرار اشرف غنی در برابر پیشروی طالبان حاصل اشغال ۲۰ ساله این کشور به دست نظامیان آمریکایی است.

سه پروژه نیمه تمام دانشگاه فنی و حرفه ای ایلام تکمیل می شود

استاندار ایلام گفت: سه پروژه نیمه تمام دانشگاه فنی و حرفه ای در این استان با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد، با مشارکت مرکز تا پایان ۱۴۰۰ به اتمام می رسد.

به گزارش ایرنا، محمد نوذری روز یکشنبه در دیدار با رییس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور اظهار داشت: بدلیل اینکه اعتبارات دانشگاه فنی و حرفه ملی است، سعی ما این است از طریق سایر حوزه ها و دستگاه ها به این دانشگاه ها اعتبارات تزریق شود.

۱۸۰ هزار دانشجو در دانشگاه های فنی و حرفه ای کشور تحصیل می کنند

رییس دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: ۱۸۰ هزار دانشجو در ۹۰ رشته کاردانی و ۶۰ رشته کارشناسی و ناپیوسته این دانشگاه تحصیل می کنند.

ابراهیم صالحی عمران روز یکشنبه در حاشیه بازدید از مراکز فنی و حرفه ای شهر ایلام در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: دانشگاه های فنی و حرفه ای در سراسر کشور دارای ۱۸۱ دانشکده و آموزشکده است و بیش از یک هزار کادر آموزشی در این مجموعه فعالیت می کنند.

خشکسالی پوشش علوفه ای مراتع ایلام را ۶۵ درصد کاهش داد

معاون فنی منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: کاهش بارندگی ها در سال آبی جاری ( اول مهر هر سال تا پایان شهریور سال بعد) باعث کاهش پوشش علوفه ای و مراتع در استان به میزان ۶۵ درصد شده یافته است.

حجت اله فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش پوشش مراتع باعث کاهش تولید علوفه احشام دامداران به مقدار ۵۰ درصد و خود دام ها به میزان ۴۵ درصد شده است.

اعضای جدید هیات رئیسه شورای شهر ایوان معرفی شدند

سخنگوی شورای شهر ایوان گفت: تحلیف اعضای جدید شورای اسلامی این شهرستان با حضور معاون فرماندار ایوان برگزار و در فرآیند رای گیری، هیات رییسه شورای شهر انتخاب شد.

یونس اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این نشست با حضور پنج عضو شورا برگزار و به ترتیب رییس و نواب آن مشخص شدند.

سرپرست فرمانداری ملکشاهی معرفی شد

سرپرست فرمانداری شهرستان ملکشاهی در آیینی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار ایلام معرفی شد.

به گزارش ایرنا، معاون استاندار ایلام روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه سرپرست فرمانداری شهرستان ملکشاهی افزود: ملکشاهی، شهرستان نوپایی است و علیرغم خدمات ارزشمند نظام مقدس در این دیار نیازمند توجه و اهتمام ویژه مسئولین استانی و کشوری است و توسعه زیرساخت ها و همه جانبه آن باید در اولویت کاری باشد.

عاملان تیراندازی به ترانس برق کشاورزان در چرداول دستگیر شدند

فرمانده انتظامی چرداول از شناسایی و دستگیری عاملان تیراندازی به ترانس برق کشاورزان در این شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ مظفر مهدیخانی شامگاه پنج شنبه  در این خصوص  اظهار داشت: در پی اعلام مرکز پلیسی ۱۱۰ مبنی بر تیراندازی به ترانس برق یکی از کشاورزان بلافاصله عوامل گشت کلانتری به محل حادثه اعزام شدند.