بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: هیچ محدودیتی برای رونق جزیره هرمز قائل نیستیم و برای توسعه تجاری و اقتصادی این منطقه تلاش خواهیم کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا، فریدون همتی به همراه احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در سفر به جزیره هرمز و بازدید و بررسی میدانی از روند اجرایی طرح‌های این منطقه افزود:سازمان صنعت، معدن و تجارت برای همه ملوانان هرمز، مجوز و کارت ملوانی صادر می کند و ملوانان تلاش کنند روابط تجاری و اقتصادی را در این جزیره توسعه دهند.
وی با اشاره به بازدید از رینگ دور جزیره هرمز بیان داشت: باتوجه به اینکه این طرح به عنوان زیرساخت مهم و اولویت دار بخش گردشگری جزیره  محسوب می‌شود، لذا سرعت در بهره برداری از این طرح یک ضرورت است.
استاندار هرمزگان همچنین به فعالیت‌های توسعه‌ای در بخش ساحلی هرمز اشاره کرد و گفت: این فعالیت‌ها در ضلع شرقی و شمالی ساحل هرمز روند رو به رشد و مطلوبی داشته است و اجرای کامل این طرح می‌تواند از ایجاد خسارت و آسیب به قلعه پرتقالی ها پیشگیری کند.
همتی تصریح کرد: اگرچه در چهارسال اخیر اقدام‌های خوبی در حوزه زیرساختی و روبنایی در بخش‌های مختلف هرمز انجام شده است اما انتظار ما شتاب بیشتر در اجرای طرح‌ها و کار شبانه روزی است که با بهره برداری از این  آن‌ها بتوانیم مطالبه ها و نیازهای مردم جزیره را زودتر از موعد مقرر و پیش بینی شده پاسخ بدهیم.
وی با اشاره به اقدام‌ها و طرح‌های عمرانی در دست اقدام در بافت فرسوده هرمز نیز گفت: منابع خوبی از محل اعتبارات وزارت کشور برای عمران جزیره جذب شده است که امیدواریم با افزایش تعامل بین فرمانداری، بخشداری و شهرداری هرمز، فرآیند توسعه در این منطقه شتاب بیشتری بگیرد.
استاندار هرمزگان در پایان یادآورشد: انتخاب شهردار پرتحرک و فعال توسط اعضای شورای اسلامی شهر هرمز یک ضرورت و اصل مهم برای پیشبرد برنامه‌های توسعه‌ای در این جزیره است.

احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس نیز با اشاره به اینکه هرمز از زمان‌های دور به عنوان یکی از جزیره های مهم محسوب می‌شود، گفت: مردم خوب، خونگرم و شهیدپرور این جزیره شایسته دریافت بهترین خدمات هستند که خوشبختانه در بازدید میدانی امروز از طرح‌ها، اقدام‌های خوبی انجام شده و در حال اجرا بود.
احمد مرادی افزود: دستور استاندار هرمزگان و تاکید و نظارت مضاعف بر طرح‌ها به‌طور قطع شتاب روند اجرایی طرح‌ها را بیشتر می‌کند و در صورت رفع برخی موانع موجود، این امیدواری وجود دارد که مردم زودتر از موعد مقرر خدمات ضروری و مورد نیاز خود را در این جزیره استراتژیک و مهم دریافت کنند.

 استاندار هرمزگان به همراه احمد مرادی نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، فرماندار بندرعباس و برخی از مدیران کل دستگاه های اجرایی به جزیره هرمز سفر کرد و به صورت میدانی روند اجرایی طرح‌ها را مورد بررسی قرار داد.
در این سفر رینگ دور جزیره، ۲هتل در حال ساخت، بافت فرسوده جزیره، ساحل ضلع شرقی و شمالی، بازار ماهی فروشان و بازارچه ملوانی هرمز مورد بازدید استاندار و مدیران دستگاه های اجرایی قرار گرفت.