بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی گفت: تردد خودروها در جاده‌های استان با اعمال محدودیت‌های کرونایی، نسبت به هفته پیش از آن ۲۹ درصد کاهش یافت.

جعفر شهامت روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۹ مرداد امسال، ورود ۵۰ هزار و ۹۶۳ دستگاه خودرو به استان ثبت شده است که نسبت به هفته قبل از آن ۳۱ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: میزان ترددها در این بازه زمانی نسبت به سال قبل ( هفتم تا یازدهم محرم پارسال) ۶۱ درصد کاهش دارد.

وی با اشاره به اینکه در این مدت خروج ۴۹ هزار و ۹۹۱ دستگاه خودرو از استان گزارش شده است گفت: این رقم نسبت به هفته قبل ۳۳  درصد کاهش و نسبت به سال قبل ( هفتم تا یازدهم محرم ۹۹)، ۶۱  درصد کاهش یافته است.

وی گفت: در مجموع، دستگاه های تردد شمار نصب شده در سطح جاده های ۵۱ محور استان تردد ۶۲۸ هزار و ۵۴۲ دستگاه خودرو را در استان ثبت کرده اند که این رقم نسبت به هفته قبل ۲۹ درصد کاهش دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی افزود: ترددهای جاده ای استان در این مدت نسبت به سال قبل هفتم تا یازدهم محرم پارسال ۵۱ درصد کاهش یافته است.

براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا محدودیت و ممنوعیت های تردد در سراسر کشور از ساعت ۱۲ ظهر یکشنبه ۲۴ مرداد ماه در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال شد.

این محدودیت ها و ممنوعیت های ترافیکی تا پایان روز جمعه پنجم شهریور ماه ادامه خواهد داشت. 

خراسان شمالی در حد فاصل استان های شمالی به مشهد مقدس واقع است.