تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۰

سبزوار- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: بیش از سه هزار و ۲۰۰ تن هندوانه امسال از مزارع شهرستان جوین برداشت شد که این میزان نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

علی اکبر قارزی روز یکشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: امسال سطح زیر کشت هندوانه در شهرستان جوین ۹۰ هکتار بود که به طور میانگین با تولید ۳۵ تن در هر هکتار سه هزار و ۲۰۰ تن محصول در این شهرستان برداشت شد.

وی اضافه کرد: کاهش سطح زیر کشت، بحران خشکسالی و گرمای هوا سبب کاهش ۲ برابری تولید هندوانه در شهرستان جوین شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: به دلیل شرایط آب و هوایی، آب و خاک حاصلخیز، این شهرستان با کیفیت ترین محصول هندوانه را تولید و روانه بازار می‌کند.

قارزی افزود: کشاورزان جوینی به خاطر صرفه جویی در مصرف آب، هندوانه را به صورت کشت زیر پلاستیک انجام می‌دهند و نوع آبیاری این محصول نیز به صورت قطره‌ای است.

وی ادامه داد: همچنین در بخش هندوانه دیم و تولید تخمه معروف به تخمه جابانی (ژاپنی) کشت این محصول در سطح هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شده که میانگین تولید این نوع تخمه ۲۳۰ کیلوگرم در هر هکتار است.

وسعت زمین‌های باغی و زراعی جوین ۳۵ هزار هکتار و محصولات عمده آن گندم، جو، چغندر قند، پیاز، انگور و پسته است. این شهرستان ۱۲ هزار بهره بردار در بخشهای کشاورزی، باغداری، دامپروری و طیور دارد.

جوین در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.