سنندج - ایرنا - رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی سنندج گفت: سه اقامتگاه بوم‌گردی در هفته ‌دولت امسال در شهرستان سنندج به بهره‌برداری می‌رسد.

خداداد مولودی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های انجام شده با مدیران اقامتگاه‌های بوم‌گردی هویه، سولین و میمی‌همدم این سه اقامتگاه در روستاهای هویه، گلین و تخته افتتاح می‌شود.

وی افزود: این اقامتگاه‌ها بدون استفاده از تسهیلات بانکی و توسط بخش‌خصوصی اجرا شده که حجم سرمایه‌گذاری آنها بیش از یک ‌میلیارد و ۱۵۰ میلیون‌ تومان بوده است.

رییس اداره میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج عنوان کرد: اقامتگاه‌های بومگردی در اشتغالزایی مردم روستاها موثر است و این سه پروژه نیز برای بیش از ۱۲ نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌کند.

وی یادآور شد: در حال حاضر ۲۸ اقامتگاه بومگردی در استان کردستان فعال است و بیش از ۱۰ مورد درخواست راه اندازی اقامتگاه جدید نیز وجود دارد.

اقامتگاه بومگردی، بیشتر خانه‌های روستایی هستند که به صورت سنتی درآمده و دارای امکاناتی مناسب اقامت مسافران و گردشگران است.

استان کردستان دارای یک هزار و ۵۲۴ اثر تاریخی شناسایی شده و ۹۱۵ اثر تاریخی ثبت شده شامل آثار تاریخی، غارهای طبیعی، درختان کهنسال، میراث منقول، قنات و مکان‌های طبیعی بوده که ۹۱۵ اثر ثبت شده استان در فهرست آثار ملی شامل ۷۷۸ اثر غیر منقول (شامل آثار تاریخی، تپه، محوطه و بنا)، ۲۵ مورد میراث طبیعی، ۹۳ مورد میراث معنوی و ۲۹ مورد میراث منقول است.