سنندج‌ - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کردستان گفت: در محدودیت‌های اعمال شده هفته گذشته در استان، حجم تردد خودروهای ورودی نسبت به هفته پیش از آن ۱۱ درصد کاهش یافت.

سرهنگ برزو مرادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بسیاری از پلاک‌های غیربومی که در استان تردد می‌کنند ساکن استان هستند اما چون شهروندان به موقع اقدام به تعویض پلاک نکرده‌اند شاهد این پلاک‌ها در استان هستیم.

وی یادآور شد: ستاد ملی کرونا به موقع اطلاع رسانی کرده و کسانی که به مسافرت رفته بودند فرصت ۴۸ ساعته داشتند و می‌توانستند به استان محل سکونت خود مراجعه کنند و اگر کسی که به این امر توجه نکردند فعلا در شهر بماند.

سرهنگ مرادی اضافه کرد: قرار شده بود تمامی مجوزهای گذشته از درجه اعتبار ساقط شود و مقرر شد فرمانداری‌های شهرها برای کسانی که سفر ضروری دارند مجوز جدیدی صادر کنند.

وی با بیان اینکه تمامی جریمه‌های کرونا ظرف یک ماه دو برابر می‌شود افزود: اگر کسانی که در مورد آنها اعمال قانون شده و نتوانسته بودند مجوزهای لازم را کسب کنند باید به پلیس راهنمایی و رانندگی مراجعه کنند.

براساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، از روز دوشنبه ۲۵ مرداد تا شنبه ۳۰ مرداد، تمام ادارات، ارگان‌ها، اصناف(غیر از گروه شغلی یک) تعطیل شدند.