همدان- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت که ایجاد و نامین زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش روستایی استان همدان باید به عنوان یک اولویت در نظر گرفته شود.

به گزارش ایرنا، "مسعود سلطانی فر" روز یکشنبه در دیدار با مدیرکل و معاونان دستگاه ورزش و جوانان استان همدان که در ساختمان وزارت ورزش و جوانان انجان شد، اظهار داشت: روستاها نیاز به تجهیز فضاهای ورزشی دارند و انتظار داریم ایجاد زمین‌های چمن روستایی در اولویت دستگاه ورزش استان همدان باشد.

وی با تاکید بر سرعت بخشیدن به تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی در همدان، گفت: خوشبختانه این استان روی ریل توسعه قرار گرفته و شاهد موفقیت‌های روزافزون در این منطقه هستیم.

سلطانی فر با بیان اینکه همدان یکی از استان‌های برتر کشور در حوزه‌های مختلفی از جمله ورزشی، گردشگری، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی است، یادآور شد: در عرصه ورزش کسب افتخارات بزرگ و چشمگیری را توسز جوانان این استان در سال‌های اخیر شاهد بوده‌ایم.

وی با تمجید از حضور "حمید سیفی" در راس دستگاه ورزش و جوانان استان همدان، گفت: سیفی از نام آوران ارزنده ورزش کشتی کشور است و به خوبی ورزش استان همدان را متحول ساخته است.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید بر نقش جوانان در آینده کشور، گفت: جوانان استان همدان از سرآمدان کشور در زمینه‌های مختلف به خصوص مشارکت‌های اجتماعی هستند و از این رو باید با برنامه‌ریزی اصولی از ظرفیت آن‌ها به‌ درستی و به نحو شایسته استفاده شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان نیز در این دیدار با قدردانی از حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان، گفت: در مدت حضورم در این استان با حمایت و مشاوره وزیر و معاونان وزارتخانه، استاندار و نمایندگان مجلس به دستاوردهای خوبی دست یافته ایم.

"حمید سیفی"، جذب بی‌سابقه بودجه در حوزه عمرانی، احیای طرح‌های غیرفعال و شروع پروژه تکمیل سه سالن تخصصی شهید شمسی‌پور پس از ۱۴ سال، بهره‌برداری از چند طرح عمرانی، راه‌اندازی آکادمی رشته‌های مختلف ورزشی، تعیین محدوده اماکن و املاک ورزشی برای حفظ و حراست از اموال بیت‌المال، کسب چندین مدال در سطوح ملی و فراملی را از جمله اقدامات انجام شده در ماه‌های اخیر عنوان کرد.

سیفی با بیان اینکه با حمایت ویژه از قهرمانان، بهره‌گیری از نظر اندیشمندان، مجمع نمایندگان استان، جوانان و تمامی صاحب‌نظران باقدرت برای رسیدن به اهداف ترسیم شده تلاش خواهیم کرد، گفت: امروز توسعه همه جنبه استان همدان به خصوص در حوزه ورزش در راس قرار دارد.

استان همدان بیش از ۸۶ هزار ورزشکار در قالب ۵۰ هیات ورزشی دارد.