تهران- ایرنا-رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس امیر عبداللهیان را دیپلماتی توانمند و حاذق خواند و گفت:محور مقاومت از معرفی امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه استقبال کرده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا عباس گلرو در نوبت عصر روز یکشنبه مجلس در موافقت با برنامه های وزیر پیشنهادی امور خارجه گفت:با توجه به جلسه کمیسیون امنیت ملی که با حضور امیر عبدالهیان برگزار شد و جمع بندی این جلسه  وزیر پیشنهادی صلاحیت مسئولیت مهم وزارت امور خارجه را دارد.

 رییس کمیته روابط خارجی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آقای امیرعبداللهیان دارای تحصیلات و تخصص اجرایی این حوزه می‌باشد، برای تحلیل این مهم نگاه به موضوع بازیگران خارجی، چالش های موجود در حوزه سیاست خارجی و دیپلماسی و ابرچالش های این حوزه، ضرورت ها و الزامات فعلی سیاست خارجی و برنامه های ایشان از جمله مواردی است که باید به آن توجه کنیم.

نماینده سمنان گفت:در چند روزی که امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشهادی امور خارجه معرفی شده است، رسانه های ضدانقلاب و صهیونیستی از این انتخاب نگرانی دارند و آنها امیرعبداللهیان را تهدیدی علیه رژیم صهیونیستی می‌دانند.

وی افزود:محور مقاومت از معرفی امیرعبداللهیان به عنوان وزیر پیشنهادی امور خارجه استقبال کرده است. او دیپلماتی توانمند، انقلابی و کارآزموده‌ای است. او در بسیاری از مذاکرات منطقه‌ای حاذق بوده است.

گلرو تصریح کرد: امیرعبدالهیان فردی شایسته و دیپلماتی توانمند است و بنده در بسیاری از مذاکرات که همراه وی بودم، هنر و ظرافت دیپلماتیک امیرعبدالهیان را شاهد بودم.

وی افزود: امیر عبدالهیان مشاور امین حاج قاسم سلیمانی بود و تأکید دارد که ما باید همکاری های منطقه ای خود را تقویت کنیم.

نماینده مردم سمنان بیان داشت: امروز همه به اجماع رسیدیم که در حوزه روابط خارجی و به ویژه در حوزه همسایگی ما چالش های جدی وجود دارد و ما باید فردی را به عنوان وزیر امور خارجه انتخاب کنیم که توانایی حل این چالش ها را داشته باشد.

گلرو اظهار داشت: رژیم صهیونیستی باعث هرج و مرج به ویژه در منطقه شده است و امیرعبدالهیان فردی بود که طرح رفراندوم در سرزمین های اشغالی را تدوین کرد که این طرح به عنوان سند رسمی در شورای امنیت به ثبت رسیده است.

نماینده مردم سمنان  اضافه کرد: مداخلات خارجی و حضور نظامی آمریکا در منطقه از جمله چالش هایی است که حتماً باید مرتفع شود و وزیر امور خارجه باید در درجه اول مرد میدان باشد تا بتواند این چالش ها را حل کند و انتظار ما از امیرعبدالهیان این است که در صورت کسب رأی اعتماد منافع ملت را در منطقه و دنیا، تأمین کند.