مشهد- ایرنا- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تعداد مراکز شبانه‌روزی خدمات جامع سلامت ویژه کرونا در مشهد به ۱۱ مرکز افزایش یافت.

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی مشهد دکتر مهدی قلیان روز یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۶ مرکز جامع سلامت منتخب کرونا شامل "آب و برق، لشگر، وحدت، احمدی، سیدی و سیلو" در مشهد به صورت ۲۴ ساعته فعال بود که به منظور شتاب‌بخشی به ارائه خدمات به بیماران کرونایی پنج مرکز دیگر به این تعداد افزوده شد و از این پس مراکز خدمات جامع سلامت "صدف، پنج‌تن، خواجه ربیع، ۲۲ بهمن و امام علی(ع)" در مشهد نیز به صورت شبانه روزی به مراجعان و بیماران سرپایی خدمات رسانی خواهند داشت.
وی تاکید کرد: شهروندان در صورت بروز علائم اولیه ضمن تماس با سامانه ۱۹۱ به نزدیکترین مرکز منتخب و یا درمانگاه های بخش خصوصی مراجعه کرده و از مراجعه مستقیم به بیمارستان ها به شدت پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: مراجعه به مراکز سطح یک و دو و دریافت خدمات درمانی، نقش موثری در کاهش بار مراجعه به بیمارستان ها، شناسایی زودهنگام بیماری و دریافت خدمات به موقع به بیماران دارد.

۸۰ درصد جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند. 

طبق آخرین اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ۲۴ ساعت منتهی به ظهر روز ۳۱ مردادماه تعداد تلفات روزانه کرونا در کشور بار دیگر شکست و با مرگ ۶۸۴ تن، تعداد جان باختگان این ویروس به ۱۰۲ هزار و ۳۸ تن رسید.

 در این مدت، ۳۶ هزار و ۴۱۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و پنج هزار و هفت نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور هم به چهار میلیون و ۶۷۷ هزار و ۱۱۴ نفر رسیده است.