تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷

سنندج- ایرنا- شهردار جدید شهرهای سقز و سروآباد با رای اعضای شورای اسلامی دوره ششم شورای اسلامی این ۲ شهر انتخاب شد.

رییس شورای اسلامی شهر سروآباد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آرمان شهبازی به عنوان شهردار جدید سروآباد با رای اکثریت آرای اعضای شورای اسلامی دوره ششم شورای اسلامی شهر سروآباد انتخاب شد.

سید اژین حسینی افزود: بعد از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر سروآباد اعضای این شورا در اولین جلسه رسمی خود "طیب باباخاص" از نیروهای شهرداری را به عنوان سرپرست شهرداری این شهر انتخاب کردند.

وی اضافه کرد: فراخوان انتخاب پست تصدی شهرداری سروآباد در فضای مجازی توسط اعضای شورای اسلامی شهر سروآباد منتشر شد که ۲۰ نفر اعلام آمادگی کردند که از این تعداد ۹ نفر به عنوان گزینه های نهایی شهرداری معرفی شدند.

وی یادآور شد: در جلسه ای که امروز برگزار شد اعضای شورای اسلامی شهر سروآباد بعد از شنیدن برنامه ها و اهداف نامزدهای پُست شهرداری آقای آرمان شهبازی را با اکثرثت آرا به عنوان شهردار جدید سروآباد انتخاب و معرفی کردند.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه آقای آرمان شهبازی پیش از این شهردار اورامان تخت بود و عملکرد موفق و خوبی داشت اعضای شورای اسلامی شهر سروآباد وی را مناسب پُست شهرداری سروآباد انتخاب کردند که امیدواریم با تعامل و همفکری با اعضای شورای اسلامی شهر بتواند در راستای شکوفایی و رونق شهر موفق و کوشا باشند.

به گزارش ایرنا، آرمان شهبازی از اسفند سال ۱۳۹۸ تا پایان دوره پنجم شورای اسلامی شهر اورامان تخت شهردار این شهر بود و عملکرد قابل قبولی در شهر اورامان تخت داشت. پیشتر آقای سالار محمدی به مدت ۳ سال شهردار سروآباد بود و در این مدت اقدامات و عملکرد بسیار خوب و مثبتی داشت و در رونق و شکوفایی شهر سروآباد تاثیرگذار بود.

شورای اسلامی شهر سروآباد دارای پنج عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل است.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و هورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.

"ارسطو گویلی" به عنوان شهردار سقز انتخاب شد 

رییس شورای اسلامی شهر سقز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "ارسطو گویلی" با چهار رای از هفت رای اعضای شورای اسلامی شهر سقز بعنوان شهردار این شهر انتخاب شد.

کیوان بهرامی افزود: بعد از چندین جلسه برای کاندیدهای شهرداری سقز در صحن شورا و ارایه برنامه های هر یک از این کاندیداها امروز از میان گزینه ها، ۲ گزینه نهایی به رای گیری گذاشته شد.

وی با بیان اینکه چندین جلسه را برای کاندیدهای شهرداری سقز در صحن شورا برای ارایه برنامه ها با حضور اصحاب رسانه برگزار کردیم، افزود: ارسطو گویلی، بابک رستم پور، هیوا حسینی، جمیل یزدانپناه، آراس قاسمی پور، اکبر حیدری تاشه کبود و فواد کریمی برنامه های خود را برای شهرداری سقز در صحن شورا اعلام کردند.

وی افزود: هیوا حسینی، فواد کریمی و بهزاد وثوقی که از کاندیدهای پست شهرداری سقز بودند قبل از رای گیری، استعفا داده بودند و در لیست نهایی کاندیدهای شهرداری حضور نداشتند.

وی با اشاره به اینکه در نهایت از میان این گزینه ها، اعضای شورا مختار بودن که یکی از گزینه ها را انتخاب کنند، اضافه کرد: پس از رای گیری اعضای شورای اسلامی شهر سقز، ارسطو گویلی با چهار رای موافق و سه رای مخالف بعنوان شهردار سقز انتخاب شد.

بهرامی اضافه کرد: امید است گویلی بتواند پیشرفت و توسعه که همه شهروندان از شهردار سقز انتظار دارند را ایفا کند و همراه با مجموعه شهرداری سقز خدمات رسانی بهتر را برای مردم انجام دهند.

ارسوط گویلی عضو شورای اسلامی دوره پنجم شهر سنندج و دکترای رشته برق را در کارنامه خود دارد.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.