شهرکرد- ایرنا- دبیر دیده‌بان شفافیت و عدالت چهارمحال و بختیاری گفت: سید احسان خاندوزی وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی کابینه سیزدهم از چهره‌های جوان، با برنامه و توانمند است که توانایی تحول در حوزه اقتصاد و مبارزه با فساد را دارد.

احمد شیرانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با ارزیابی مطلوب از بسیاری از وزرای پیشنهادی کابینه سیزدهم، اظهار داشت: وزیر پیشنهادی امور اقتصادی و دارایی و وزیر پیشنهادی امور خارجه از شاخص‌ترین و توانمندترین وزرای پیشنهادی کابینه به شمار می‌روند که به نظر می‌رسد با رای بالایی موفق به کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی شوند.

وی ادامه داد: سید اسماعیل خاندوزی از چهره‌های صاحب‌نظر در حوزه اقتصاد است که تجربه کاری فعالیت در مرکز پژوهش‌های مجلس را دارد و ارائه دهنده برنامه‌های اقتصادی مهم مجلس یازدهم شورای اسلامی از جمله در حوزه مالیات است.

شیرانی، مبارزه با فساد را از مهمترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی اقتصاد دانست و گفت: در همین راستا برنامه مشخص دکتر خاندوزی حذف مقوله تعارض منافع از سیستم دولتی است به این شکل که مدیرانی برای مناصب دولتی انتخاب شوند که بین مسئولیت دولتی و منافع شخصی آنها تعارضی وجود نداشته باشد چرا که در غیر این صورت منجر به فساد می‌شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: در حوزه مالیات نیز تاکید وزیر پیشنهادی اقتصاد بر این است تا مالیات از دهک‌های بالا گرفته و به دهک‌های پایین اختصاص داده شود.

شیرانی، نبود یکپارچگی زیرساخت‌های اقتصادی را از خلاهای موجود برشمرد و گفت: از دیگر برنامه‌های مهم سید احسان خاندوزی ایجاد این یکپارچگی در زیرساخت‌های اقتصادی از گمرک گرفته تا مالیات است تا از این طریق شفافیت لازم در اقتصاد شکل گیرد و از وقوع فساد جلوگیری شود.

وی در عین حال ابراز امیدواری کرد تا خلا نبود بانوان در کابینه و همچنین مطالبه استفاده بیشتر از جوانان انقلابی در لایه‌های دوم مدیریتی از جمله معاونان وزرا، مدیران ارشد و استانداران جبران شود.

به گزارش ایرنا، بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از ۳۰ مردادماه امسال شروع شد و همچنان ادامه دارد.