تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۱

کیش - ایرنا - مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش گفت: ۶ بازرس در قالب سه گروه روزانه بر رعایت پروتکل های بهداشتی در بازارها و مراکز تجاری جزیره را نظارت می کنند.

رحمان سادات نجفی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بازرسان از سوی این جامعه بر نحوه اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی نظارت می کنند و نتایج بازرسی های خود را به کمیته نظارت ستاد مبارزه با کرونا اعلام می کنند.

وی با بیان اینکه جامعه بازاریان و بازرگانان کیش روزانه برنامه نظارتی این افراد را در سه بخش مختلف به آنان ارایه می کنند افزود: معتقد هستیم که واحدهای صنفی یکی بازروهای ستاد مبارزه با کرونای جزیره برای مقابله با شیوع این ویروس است.

نجفی گفت: علاوه بر بازرسان این جامعه، هر بازار و مرکز تجاری نیز بر اساس مصوبات ستاد مبارزه با کرونای جزیره موظف به گماردن یک ناظر در داخل بازار به منظور نظارت رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی اصناف و مراجعه کنندگان به بازار است.

گام بازاریان در تامین هزینه درمان بیماران کرونایی

مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش با اشاره به رایگان شدن درمان بیماران کرونایی در جزیره کیش یادآور شد: این جامعه در نظر دارد با همکاری واحدهای صنفی مبالغی را برای جبران هزینه های بیماران جمع اوری کند.

وی بر نقش مؤثر بخش خصوصی برای برون رفت از شرایط حاکم بر جامعه اظهار داشت: تکمیل طرح بزرگ درمان در جزیره کیش نیارمند به مشارکت حداکثری بخش‌های خصوصی جزیره است.

نجفی از بخش‌های خصوصی در جزیره کیش درخواست کرد کمک‌های مالی خود را به شماره حساب ۱۰۵۸۳۵۰۰۰ و شبا IR ۳۵۰۰۰۰۱۰۵۸۰۰۰۰۰۰۰۰۰۱۸۰۵۱ بانک تجارت به نام جامعه بازاریان و بازرگانان کیش واریز تا در چرخه بهبودی کیشوندان مورد استفاده قرار بگیرد.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت یک شنبه ۳۱ مرداد در این جزیره هفت هزار و ۷۱۹ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است که ابتلای ۲۸ نفرآنان در روز گذشته تایید شد.

جزیره کیش با ۹۲ کیلومتر مربع مساحت و ۴۲ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی و در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.