تربت‌ حیدریه- ایرنا- سرپرست بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع) تربت‌حیدریه گفت: به دلیل افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این منطقه، ۷۰ تخت این بیمارستان نوساز، که هنوز به بهره‌برداری نرسیده است، برای بستری بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اختصاص یافت.

دکتر فرهاد حیدری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه این بیماران امروز از بیمارستان ۹ دی به این بیمارستان منتقل می‌شوند، افزود: ۳۷ پرستار و ۴ تا ۶ پزشک عمومی برای مراقبت این بیماران در نظر گرفته شده‌ است.  
وی اظهار کرد: پیشرفت فیزیکی بیمارستان آموزشی درمانی امام حسین(ع)   ۹۹ درصد است و اقلام و تجهیزات لازم برای درمان بیماران کرونایی نظیر دارو، اکسیژن و ژنراتور تولید برق اضطراری مهیا شده و اکنون منتظر دریافت مجوز بهره‌برداری هستیم تا مراجعان با سازمان‌های بیمه‌گر دچار مشکل نشوند.
سرپرست بیمارستان امام حسین(ع) تربت‌حیدریه بیان کرد: اگر نیاز به تخت بیشتری باشد، امکان ارایه خدمات به بیماران کرونایی بیشتری وجود دارد.
دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه به ۳۶۳ هزار نفر جمعیت ساکن در سه شهرستان تربت‌حیدریه، مه‌ولات و زاوه در جنوب استان خراسان رضوی خدمات می‌دهد.
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوبی غربی مشهد واقع است.

۲۷ شهرستان خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه در وضعیت قرمز کرونایی، پنج شهرستان در شرایط نارنجی و یک شهرستان نیز در وضعیت زرد کرونایی هستند.