مهران کریمیان روز دوشنبه در گفتو گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۸۰ هزار و ۸۳۴ پرونده مددجو در بهزیستی خوزستان وجود دارد که بهزیستی آنها را زیرپوشش خدمات حمایتی دارد.
وی گفت: در مراکز مثبت زندگی خدماتی شامل تشکیل پرونده، پاسخگویی به مراجعان، شناسایی داوطلبان و خیران، آگاهسازی معلولان و آموزشهای مهارت زندگی، نیازسنجی محلی و غربالگری بینایی و شنوایی،ثبت درخواست فرزندخواندگی، بررسی وضعیت مسکن و اشتغال، تشخیص و تعیین نیاز اولویتدار مددجو و کلیه خدمات تخصصی مددکاری به خانوارهای زیرپوشش ارایه میشود.
کریمیان با اشاره به امکان ارایه خدمات سطح یک سازمان بهزیستی به صورت الکترونیکی بیان کرد: هر مرکز مثبت زندگی براساس موقعیت جغرافیایی و محل سکونت مددجو مستمری بگیر میانگین بین ۲۰۰ تا ۴۹۵ پرونده را مورد بررسی قرار میدهد.
وی ادامه داد: این مراکز با ارایه خدمات الکترونیکی بخش زیادی از مشکلات تردد مددجویان را با کاهش مراجعه حضوری برطرف کردهاندو هر مددکار موظف به بررسی پرونده ۱۵۰ مددجو است.
معاون مشارکتهای بهزیستی خوزستان گفت: پراکندگی مراکز مثبت زندگی در خوزستان در هویزه، هندیجان، هفتکل، لالی، حمیدیه، باوی و آغاجاری هرکدام ۲ مرکز، گتوند، رامشیر، اندیکا و امیدیه سه مرکز، بندرماهشهر چهار مرکز، مسجدسلیمان پنج مرکز، کارون، دشتآزادگان، بهبهان، باغملک و اندیمشک ۶ مرکز، شوشتر هفت مرکز، شوش هشت مرکز، رامهرمز ۹ مرکز، شادگان ۱۰ مرکز، خرمشهر ۱۱ مرکز، دزفول و ایذه ۱۲ مرکز، آبادان ۱۸ مرکز و اهواز ۳۰ مرکز است.
مراکز مثبت زندگی، واحدهایی غیردولتی هستند که پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعهای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن به جامعه هدف ارایه میکنند.