گچساران- ایرنا- رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۸۳ هزار نفر جمعیت بالای ۱۸ سال در این شهرستان سکونت دارند که تاکنون ۳۴درصد آنها در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند.

آرمین غلامیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تاکنون ۳۶هزار و ۹۶ دز واکسن کرونا برای گروه های هدف این شهرستان تزریق شده است.

وی اظهار داشت: این مقدار واکسن به کادر بهداشت درمان، بیماران خاص، معلولان، جانبازان بالای ۵۰درصد، پاکبانان و سالمندان بالای ۸۰سال ،رده سنی ۴۰ سال به بالا تزریق شد.

غلامیان بیان کرد: از این میزان ۲۷ هزار و ۶۴۲ نفر در دز اول و هشت هزارو ۴۵۴ نفر در دز دوم واکسن  کرونا  را در شهرستان دریافت کردند.

وی ادامه داد: ۷۰ تا ۸۰ درسد مبتلا شدگان به کرونا در این شهرستان افرادی می باشند که تاکنون واکسن کرونا را دریافت نکردند.

غلامیان افزود: روزانه بیش از ۲۸۲ تست آزمایشگاهی از افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان گرفته می شود که در این زمینه ۸۶ بیمار مبتلا به کرونا در این شهرستان شناسایی می شود.

 رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: ۹۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال این شهرستان تا اوایل مهر ماه امسال واکسینه می شود.

وی تصریح کرد: هم اکنون یکهزارو ۸۹ افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان در قرنطینه خانگی بسر می بردند.

غلامیان ادامه داد: ۱۴ نفر بیمار مبتلا به کرونا هم اکنون در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان های این شهرستان می باشند.

وی ابراز کرد: کار واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال در شهر دوگنبدان در حال انجام  که بزودی واکسنه افراد ۴۵ سال به بالا در این شهرستان آغاز خواهد شد.

غلامیان گفت: روزانه۷۰۰ تا یکهزار دز واکسن کووید ۱۹ در این شهرستان تزریق می شود.

وی ادامه داد: همچنین واکسیناسیون ویروس کرونا  افراد بالای ۴۰ سال در روستاهای مرکز آبشیرین ، باباکلان، چهاربیشه، دیل، لیشتر، امامزاده جعفر این شهرستان در حال انجام است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: با توجه به اینکه فاز بعدی واکسیناسیون بسیار گسترده تر است مصلی این شهرستان را برای تزریق ویروس کرونا در نظر گرفته اند.

شهرستان ۱۵۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.