تهران - ایرنا - عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی را فردی خوشفکر و جهادی دانست که با پیشینه رسانه‌‎ای خود، اشراف کامل به این وزارتخانه دارد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «کمال حسین پور» در جلسه علنی روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی و در موافقت با «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: فرهنگ زیربنای توسعه پایدار و هویت جامعه است ,  انقلاب شکوهمند اسلامی خاستگاه فرهنگی بوده و جبهه فرهنگی، دشمنان زیادی داشته و دارد.

نماینده مردم پیرانشهر در مجلس افزود: خوشبختانه رییس جمهور عزیز با درک صحیح از وضعیت فرهنگی کشور و شناخت چالش‌های آن وزیری کارآمد را برای حوزه فرهنگ انتخاب کردند و دکتر اسماعیلی از فعالان فرهنگی و چهره انقلابی است که از فعالیت‌های فرهنگی و  و دبیری و سردبیری چندین نشریه در دهه ۷۰  امروز برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیشنهاد شده است.

وی با بیان اینکه  اسماعیلی از مدیران تحول گرای و راهبردی سازمان صدا و سیما بوده است، گفت: وزیر پیشنهادی فرهنگ  در دوران خدمت خود به عنوان مجری طرح نظام جامع ارزیابی تولیدات صداوسیما دارای مدیریت میدانی و روحیه جهادی است و با بدنه وزارتخانه و حوزه فرهنگ و ارشاد آشنایی کامل دارد.

حسین پور تاکید کرد: وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی فردی متعهد، متخصص، خوشفکر و معتقد به چندصدایی در رسانه‌ها و همسو با سیاست‌های کلی و بالادستی نظام است.

وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی فرهنگ وارشاد اسلامی  برنامه مفصلی را تدوین و به مجلس ارائه داده است، گفت: در این برنامه ها وی بههنگ عمومی تاکید کرده و به آسیب شناسی از حوزه های مختلف فرهنگی و هنری پرداخته و راه کارهایی را برای بِهینه سازی این موارد ارائه کرده است.

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: در برنامه اسماعیلی رسیدگی به وضع معیشتی هنرمندان، تقویت صندوق هنر و پرهیز از تصدی گری دولتی و پرداختن به امور نظارتی، هدایتی و حمایتی آن تاکید شده است. همچنین برای تحقق اهداف مد نظر در حوزه فرهنگِ عمومی، به صورتی دقیق، در مورد برنامه زمانی و حتی نهادهای مجری صحبت شده است.
وی با بیان اینکه وزیر پیشنهادی فرهنگ توانا در جذب منابع مالی برای وزارت متبوع و دارای نقشه راه است، گفت: در برنامه‌های ایشان چالش‌ها و مشکلات موجود در حوزه‌های هنرهای نمایشی، موسیقی، سینما، کتاب، مطبوعات و فرهنگ عمومی توصیف و راهکارهایی برای رسیدن به وضع مطلوب ارائه شده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ضرورت ایجاد کرسی‌های آزاداندیشی از برنامه‌های دکتر اسماعیلی است، عنوان کرد: این موضوع سبب می شود تا کسی از بیان نقد سازنده  و منصفانه واهمه نداشته باشد. البته واقعیت این است که امروز وضعیت وزارتخانه‌های کشور چندان مناسب نیست و مردم نیز وضعیت خوبی ندارند.
حسین پور با اشاره به بالا بودن نرخ تورم و مشکلات معیشتی مردم گفت: وضعیت اشتغال جوانان مناسب نیست و کشور با کسری بودجه دست به گریبان است و ویروس کرونا همه چیز را تحت تأثیر قرار داده است. از طرفی کرونای بی مدیریتی و بی برنامگی نیز مزید بر علت شده است.

نماینده مردم پیرانشهر با تاکید بر اینکه نباید دولت را معطل نگاه داشت، افزود:  باید هر چه زودتر کابنیه دولت تحول آفرین برای حل مشکلات مردم شکل بگیرد و از همکاران انتظار دارم کـه در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، دولت و کابینه جدید را یاری کنند و به وزرای پیشنهادی اعتماد کنند.
وی ابراز امیدواری کرد که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دراین حوزه با سرعتی بیشتر حرکت خواهد کرده و با  تعامل با مجلس و نمایندگان و انتخاب همکارانی قوی و تصمیم گیری مدبرانه و توجه ویژه به نقش و مشارکت مردم در چهارچوب های وزارت فرهنگ و ارشاد حرکت کند.