بیرجند - ایرنا - فرماندار خوسف گفت: همزمان با هفته دولت در شهرستان خوسف ۸۴ پروژه با اعتبار ۶۹۰ میلیارد تومان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود که ۸۱ پروژه افتتاحی است.

محمدعلی آخوندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عملیات اجرایی سه پروژه نیز آغاز می‌شود همچنین از این پروژه‌ها ۵۷ پروژه خدماتی، ۲۲ پروژه کشاورزی و یک پروژه اقتصادی است.

وی گفت: عملیات اجرایی کارخانه تولید اسلب سرامیکی و کاشی ساختمانی کفی پرسلانی لعاب‌دار با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۵۵۰ میلیارد تومان و با حضور استاندار خراسان جنوبی در شهرک شهید رحمانی خوسف آغاز می‌شود.

فرماندار خوسف افزود: پروژه کارخانه تولید اسلب سرامیکی از جمله مصوبات ستاد توسعه خاوران است که در صورت بهره‌برداری برای ۲۲۳ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌کند.

وی عنوان کرد: از مجموع پروژه‌های قابل افتتاح هفته دولت در این شهرستان، ۴۲ پروژه در حوزه برق، ۲۲ پروژه کشاورزی، چهار پروژه گاز، پنج مورد عشایر، آب و فاضلاب و منابع طبیعی هر کدام ۲ پروژه، بنیاد مسکن، راهداری، شهرداری و بخشداری خوسف هر کدام یک پروژه افتتاح خواهد شد.

آخوندی گفت: همزمان با هفته دولت امسال ۱۵ روستای شهرستان خوسف در قالب ۲ هزار و ۱۸۸ نفر از گاز طبیعی برخوردار می‌شوند.

وی افزود: گازرسانی به روستاهای معدن قلعه‌زری، برزدران، جویلان، خونیک سفلی، مبادی، حسن‌آباد ذاکری، نازان، رود کاج، کمر سبز، فخرآباد، خالق‌آباد، خلق‌آباد، بصیران، دم روباه و بیشه در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۳۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار برای گازرسانی به این روستاها هزینه شده است اظهار داشت: این پروژه شامل اجرای ۲۸ کیلومتر شبکه تغذیه و ۶۴ کیلومتر شبکه توزیع است.

فرماندار خوسف از گازرسانی به پنج واحد صنعتی در این شهرستان خبر داد و گفت: همچنین گازرسانی به مسکن محرومان و مسکن ملی با اعتبار پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌هایی است که در این هفته افتتاح می‌شود.

وی افتتاح کشتارگاه دام سبک و سنگین در خوسف را از دیگر پروژه‌های هفته دولت عنوان کرد و افزود: برای این پروژه بیش از ۶۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده که زمینه اشتغال ۱۲۰ نفر را فراهم کرده است.

آخوندی اظهار داشت: در این مدت طرح آبیاری تحت فشار شرکت پیوند خاوران با اعتبار ۴۵۰ میلیون تومان همچنین احیا و مرمت ۹ رشته قنات شامل قنوات روستاهای معصوم‌آباد، جفت رود، پرمپچ، هویگان با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: تکمیل و تجهیز پارک گل نرگس شهر خوسف با اعتبار ۶۰۰ میلیون تومان، اجرای نهالکاری و هلالی آبگیر با اعتبار یک میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های قابل افتتاح در شهرستان خوسف است.

فرماندار خوسف افزود: آبرسانی به سه روستای تجگ، ماهمیران و کلاته شمس نیز با اعتبار سه میلیارد و ۷۷۰ تومان انجام شد که با بهره‌برداری از این طرح ۴۰۰ نفر بهره‌مند خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین آبرسانی به سه روستا در دهستان براکوه و تامین آب شرب پایدار برای ۱۵ روستا در دهستان براکوه با اعتبار سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان از دیگر پروژه‌های مهم در شهرستان خوسف است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان خوسف در ۳۶ کیلومتری بیرجند است.

هفته دولت از دوم شهریور آغاز شد و بنابر اعلام معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت امسال یک هزار و ۵۳ پروژه با اعتبار هزار و ۶۱۴ میلیارد تومان در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

از مجموع این پروژه‌ها ۸۸۰ پروژه عمرانی افتتاح و عملیات اجرایی ۱۷۳ پروژه نیز در مناطق شهری و روستایی استان آغاز می‌شود.