تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۶

کیش - ایرنا - فرماندار بندر لنگه گفت: همزمان با هفته دولت هفت طرح عمرانی و خدماتی در این شهرستان افتتاح می‌شود.

احمدشیبانی روزپنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت، اظهار داشت: برای اجرای این طرح ها ۵۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی و بخش خصوصی هزینه شده است.

وی اضافه کرد: این طرح ها شامل بهره برداری از طرح آبرسانی روستاهای چاه دراز و چاه احمد، ۶ طرح پرورش میگو در سایت سایه خوش و قطعه چهار محور خمیر بندرلنگه در محدوده پل غار است.

فرماندار بندرلنگه افزود: دیگر طرح های افتتاحی این شهرستان در هفته دولت طرح های شهرداری بندر کنگ، مجتمع ۱۲ واحدی مسکنونی پزشکان بیمارستان شهدا بندرلنگه، هایپر مارکت و جایگاه سوخت صیادی گشته است.

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.

طبق اعلام استانداری هرمزگان هفته دولت امسال در این استان ۷۴۹ طرح با سرمایه‌گذاری ۴۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال افتتاح و همچنین عملیات اجرایی ۹ طرح مهم با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۸۶ میلیارد ریال  آغاز می‌شود.

آخرین طرح‌های شاخص افتتاح شده در ماه‌های تیر و مرداد امسال استان هرمزگان در دولت قبل مربوط پروژه‌های مناطق آزاد ،۱۳ طرح درقشم و کیش با سرمایه گذاری هفت هزار و ۴۱۶میلیارد ریال می‌باشد که روز دوشنبه پنجم مرداد امسال به صورت ویدوئو کنفرانسی به بهره‌برداری رسید.

شهرستان ۱۵۹ هزار نفری بندرلنگه در فاصله ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.