ایلام - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: ترکیب هیات امنای مساجد مورد بازنگری قرار گیرد و باید در کنار افراد باتجربه و کهنسال، از نیروی جوان و صاحب ایده استفاده تا مساجد از رکود کنونی خارج شوند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار روز چهارشنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: هم اکنون بیشتر مساجد در وضعیت رکود فعالیتی قرار دارند که با ورود جوانان متعهد و صاحب ایده و همکاری آنها با هیات امنای باتجربه می توان مساجد را به اماکنی با فعالیت های جدید و پویا تبدیل کرد.

وی با بیان اینکه بیشتر مساجد استان ایلام نیازمند تغییرات اساسی در ماهیت فعالیت و برنامه هستند، افزود: نیروی فکر، اندیشه و پیگیری جوانان بدون شک نقشی موثر در پویایی فعالیت های مساجد خواهد داشت.

امام جمعه ایلام یادآور شد: مسجدمحوری در محلات یک ضرورت است که باید از سوی مسوولان ذیربط از جمله کانون مساجد و همچنین اوقاف و امور خیریه بیشتر از پیش مورد توجه قرار بگیرد و همچنین خیرین برای مشارکت در ساخت یا تجهیز مساجد محلات ورود کنند.

حجت الاسلام والمسلیمن کریمی تبار ادامه داد: وجود یک مسجد در هر محله ای ضروری و زمین برای ساخت برخی محلات فاقد مسجد مشخص شده اما احداث و تکمیل این اماکن نیازمند مشارکت خیرین است.

وی در مورد لزوم بازنگری در نامگذاری معابر عمومی استان ایلام هم توضیح داد: در کنار اسامی متبرک شهدا باید از مفاخر علمی، ادبی، هنری، ورزشی و نام آوران عرصه های مختلف استان ایلام در معابر عمومی استفاده شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان ایلام گفت: اما باتوجه به حساسیت های موضوع و بافت قومی قبیله ای در استان و احتمال بروز برخی تعصبات باید نامگذاری معابر به اسم مفاخر و نام آوران با مطالعه و بررسی همه جانبه از سوی کارشناسان صورت بگیرد.

کریمی تبار شورای نامگذاری معابر عمومی را مکلف کرد علاوه بر اسم شهدا، برای احیای جایگاه اجتماعی نام آوران و مفاخر شناسنامه دار، مطالعات مربوط به هر فرد انجام و از این اسامی در معابر عمومی نقاط مختلف استان استفاده شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی، باتوجه به اهمیت موضوع ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی به عنوان یک ضرورت اساسی در جامعه به اعضای شورای فرهنگ عمومی پیشنهاد کرد یکی از جلسات این شورا با محوریت کتاب و کتابخوانی در محل کتابخانه مرکزی ایلام برگزار شود.