سمنان- ایرنا- امام جمعه سرخه گفت: اهتمام به عدالت ، تواضع و اجتناب از برتری جویی لازمه کار مدیران دولتی است و امید است کارگزاران دولتی و خدمتگزاران مردم همواره مباحث اخلاقی را جدی تلقی کنند.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام مصطفی فاطمی‌ بصیر روز چهارشنبه در آیین مجازی افتتاح طرح‌های شهرستان سرخه به مناسبت هفته دولت ابراز داشت: آیه ۹۰ سوره نحل به عدل و احسان در رفتار اجتماعی توصیه می‌کند و علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در خصوص این آیه می‌گوید جامعه را باید عادلانه اداره کرد.

امام جمعه سرخه گفت: آیه ۸۳ سوره قصص نیز به نهی از برتری جویی پرداخته و می‌فرماید بهشت جایگاه کسانی است که حس برتری جویی بر کسی نداشته باشند و لازم است مدیران با بهره‌گیری از این آیه تواضع و فروتنی را نیز سرلوحه کار خود قرار دهند.

فاطمی‌بصیر بیان کرد: مردم باید با یکدیگر محسنانه برخورد کنند اما مدیران باید بیشتر عادل باشند؛ عدل برتر از سخاوت است زیرا عدالت واگذاری حق به صاحبش و سخاوت واگذاری چیزی فراتر از حق به او است.

وی افزود: پیامبر گرامی اسلام (ص) به امام علی (ع) توصیه فرمود مفهوم این آیه ها از قرآن کریم را همواره در خطبه‌های نماز جمعه مد نظر داشته باشد.

امام جمعه سرخه گفت: بهترین کتاب در حوزه اخلاق مدیران، کتاب «اخلاق محتشمی» نوشته «خواجه نصیرالدین طوسی» است و توصیه می‌شود مدیران و کارگزاران دولتی این کتاب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

۳۹ طرح عمرانی و چهار طرح اقتصادی شهرستان سرخه به مناسبت هفته دولت با حضور مجازی استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.