تهران-ایرنا- معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان تهران از انجام ۱۰۳ ماموریت امداد و نجات و امدادرسانی به ۷۱ آسیب‌دیده در مرداد سال جاری خبر داد.

«ابراهیم تاجیک نوری» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از میان ۷۱ نفر نجات یافته توسط تیم‌های این جمعیت، ۴۴ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۷ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند.

وی با بیان اینکه تمامی نیروهای عملیاتی برای ارائه خدمات احتمالی در تابستان به صورت شبانه روز در پایگاه ها حضور دارند، بیان داشت: ۲۰۹ تیم عملیاتی در این مدت در امدادرسانی های پایتخت شرکت داشته اند و مجموع آمبولانس های اعزام شده ۱۰۷ دستگاه بود.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان تهران ادامه داد: از مجموع این امدادرسانی ها، پنج مورد به حوادث جاده ای، چهار مورد شهری، ۳۰ مورد عملیات کوهستان، ۱۴ مورد به خدمات حضوری و بقیه نیز به ریزش آوار، رعد و برق، سیل و آبگرفتگی و زلزله اختصاص داشت.

وی همچنین در خصوص تعداد عملیات ها در شهرستان های استان نیز گفت: شهرستان شمیرانات با توجه به شرایط اقلیمی و وجود رشته کوه البرز که مقصد بسیاری از کوهنوردان است، با ۴۴ مورد عملیات، بیشترین تعداد و شهرستان ملارد با انجام سه عملیات در این مدت کمترین تعداد را به خود اختصاص داده اند.

تاجیک نوری به وسعت و پراکندگی استان تهران از لحاظ جغرافیایی اشاره و اضافه کرد: تیم های عملیاتی هلال احمر استان تهران به صورت ۲۴ ساعته در پایگاه های مختلف که در محورهای مواصلاتی قرار دارد در آماده باش کامل هستند و با حداکثر توان در عملیات های امدادی برای نجات جان هموطنان تلاش می کنند.