محمد اعتدادی روز پنجشنبه به ایرنا گفت: روشهای سنتی سواد آموزی جوابگو نیست و استفاده از روشهای نو در فرآیند سوادآموزی ضروری است و با توجه به چالش مهاجر پذیر بودن اصفهان باید تلاش شود تا درصد باسوادی در جامعه هدف بطور کامل تا رسیدن به نقطه ریشهکنی بیسوادی محقق شود.
وی افزود: سواد آموزی از جمله مهمترین نیازها برای پیشرفت هر کشوری است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیتهای سواد آموزی باید روحیه جهادی میان فعالان این حوزه تقویت و از هرگونه تشریفات اداری پرهیز شود.
وی یادآور شد: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی این اداره کل نشان می دهد بر اساس محورهای ۲۵ گانه شاخص و ارزیابی معاونت سوادآموزی کشور اصفهان در۱۴ شاخص رتبه اول تا سوم کشوری کسب کرده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این استان اصفهان در پنج شاخص خلاقیت و نوآوری, سامانه سواد آموزی, نشست کتابخوانی، آموزش رایانه و طرح خواندن با خانواده با کسب رتبه های ۴ الی ۱۰، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد.
وی خاطرنشان کرد: سواد یک مهارت اجتماعی است و سهکارکرد مهم توانمندسازی، آگاه سازی و اصلاح رفتار در زندگی مخاطبان دارد و بیسوادی زمینه آسیب پذیری و آسیب رسانی در افراد را تقویت می کند و استان اصفهان با ۹۷.۷ درصد باسوادی جزو پنج استان برتر با سواد کشور است و از جایگاه مطلوبی در سواد آموزی برخوردار است.
وی تاکید کرد: از جمله ماموریت اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی شناسایی، جذب و آموزش بزرگسالان بی سواد و کم سواد است و لازمه آن افزایش دقت در ثبت نام، ارتقا کیفت آموزشی و کسب اطمینان از نتایج است.
اعتدادی تصریح کرد: گسترش آموزشهای سوادآموزی از طریق توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی سریعتر صورت میگیرد.