اصفهان- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی نشان می‌دهد این استان در سواد آموزی از جایگاه مطلوب برخوردار و جزو پنج استان برتر با سواد کشور است.

محمد اعتدادی روز  پنجشنبه به ایرنا گفت: روش‌های سنتی سواد آموزی جوابگو نیست و استفاده از روش‌های نو در فرآیند سوادآموزی ضروری است و با توجه به چالش مهاجر پذیر بودن اصفهان باید تلاش شود تا درصد باسوادی در جامعه هدف بطور کامل تا رسیدن به نقطه ریشه‌کنی بیسوادی محقق شود.

وی افزود: سواد آموزی از جمله مهمترین نیازها برای پیشرفت هر کشوری است و برای رسیدن به نقطه مطلوب در فعالیت‌های سواد آموزی باید روحیه جهادی میان فعالان این حوزه تقویت و از هرگونه تشریفات اداری پرهیز شود.

وی یادآور شد: نتیجه ارزیابی عملکرد معاونت سوادآموزی این اداره کل نشان می دهد بر اساس محورهای ۲۵ گانه شاخص و ارزیابی معاونت سوادآموزی کشور اصفهان در۱۴ شاخص رتبه اول تا سوم کشوری کسب کرده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این استان اصفهان در پنج شاخص خلاقیت و نوآوری, سامانه سواد آموزی, نشست کتابخوانی، آموزش رایانه و طرح خواندن با خانواده با کسب رتبه های  ۴ الی ۱۰، در جایگاهی بالاتر از میانگین کشوری قرار دارد. 

وی خاطرنشان کرد: سواد یک مهارت اجتماعی است و  سه‌کارکرد مهم توانمندسازی، آگاه سازی و اصلاح رفتار در زندگی مخاطبان دارد و بیسوادی زمینه‌ آسیب پذیری و آسیب رسانی در افراد را تقویت می کند و استان اصفهان با ۹۷.۷ درصد باسوادی جزو پنج استان برتر با سواد کشور است و از جایگاه مطلوبی در سواد آموزی برخوردار است.

وی تاکید کرد: از جمله ماموریت اداره کل آموزش و پرورش استان در حوزه سوادآموزی  شناسایی، جذب و آموزش بزرگسالان بی سواد و کم سواد است و لازمه آن افزایش دقت در ثبت نام، ارتقا کیفت آموزشی و کسب اطمینان از نتایج است.

 اعتدادی تصریح کرد: گسترش آموزش‌های سوادآموزی از طریق توسعه و تقویت مراکز یادگیری محلی سریعتر صورت می‌گیرد.