یزد- ایرنا- معاون رسانه، فرهنگ‌سازی و آموزش ستاد امربه معروف و نهی از منکر یزد گفت: نخستین دوره ملی آموزش این واجب الهی برای علاقه مندان به ترویج فرهنگ اسلامی در بستر فضای مجازی استان آغاز شد.

سید ضیاء میراللهی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا به اهمیت برگزاری چنین دوره‌های آموزشی در فضای مجازی اشاره کرد و افزود: در این دوره به مدت ۱۲ هفته راه‌های تحقق امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پیگیری می‌شود .

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام تا ۱۵ مهرماه سال ۱۴۰۰ شمسی  تعیین شد، علاقه مندان می‌توانند با مراجعه به سایت بینش مطهر به نشانی www.bineshemotahar.ir  ا قدام کنند.

این فعال حوزه امر به معروف و نهی از منکر در مورد مزایای دوره آموزشی یادشده تصریح: اعطای گواهی دوره، مجوز راه‌اندازی تشکل‌های مردمی امر به معروف و نهی از منکر  و ارایه گواهی تدریس به برگزیدگان از جمله مزیت‌های آن است که افراد می‌توانند از آن استفاده کنند.

میراللهی خاطرنشان کرد: پیگیری امور آموزشی در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی بری ارتقای بینش و آگاهی افراد به اهمیت این واجب الهی و گسترش آن در جامعه جزو اهداف مهم ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان است.

همچنین ۲۵ مرداد امسال دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر یزد گفته بود که برای نخستین بار ۱۳ شعبه حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در ۱۱ شهرستان‌ استان راه‌اندازی شد.

حجت‌الاسلام ابوذر صانعی افزود: این مراکز با همکاری دادگستری و دادستان شهرستان ها طبق مقررات به مسایل مرتبط برای تحقق درست امر به معروف و نهی از منکر فعالیت دارد .

ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر هم اکنون در ۱۰ شهرستان‌ استان از جمله اردکان، میبد، اشکذر، یزد ، تفت، ابرکوه، خاتم، بهاباد ، بافق و مهریز فعال است.  

بخش مروست از توابع خاتم مردادماه گذشته به شهرستان ارتقا یافت که در آینده نزدیک فرماندار آن مشخص می شود.