همدان-ایرنا- استاندار همدان به همراه معاونان استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی روز پنج شنبه و همزمان با سومین روز از هفته دولت با حضور در گلزار شهدای همدان و قرائت فاتحه و نثار گل با آرمان های والای شهدا تجدید پیمان کردند.

به گزارش ایرنا، نماینده عالی دولت در استان همدان به همراه معاونین و مدیران اجرایی استان همچنین با حضور بر گلزار شهدای گمنام و نثار گل و قرائت فاتحه به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس ادای احترام کردند.

استاندار همدان در این مراسم با تبریک هفته دولت و گرامیداشت شهدای دولت و انقلاب اسلامی، گفت: هفته دولت فرصتی مغتنم برای تجدید میثاق با شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی به ویژه شهیدان رجایی و باهنر است، دو شهید بزرگواری که تجلی راستین و اسوه‌های خدمتگزاری خالصانه و بی منت به مردم هستند.

«سیدسعید شاهرخی» افزود: شهیدان رجایی و باهنر اسوه های حسنه ساده زیستی، خدمتگزاری صادقانه، مدیریت جهادی، ولایت مداری، مردم باوری و مردم سالاری هستند.

وی اظهار داشت: حرکت در مسیر روشن شهدای گرانقدر دولت، باید نقشه راه همه مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی باشد که این مسیر، خط خدمت صادقانه و عزت و سرفرازی است.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: شناخت سیره و مرام شهیدان و حرکت در مسیر آنها عامل موثری برای تلاش مضاعف مسئولان در رسیدگی به مسایل و مشکلات شهروندان است.

وی با اشاره به این‌که شهیدان رجایی و باهنر زندگی خود را وقف خدمت و رفع نیازهای مردم کردند، ادامه داد: تبیین ابعاد مختلف زندگی  و سیره عملی این ۲ شهید وظیفه ملی و انقلابی محسوب می‌شود.

شاهرخی با اشاره به اقدامات و خدمتگذاری مسئولان عنوان کرد: هفته دولت فرصتی است که عملکرد خدمتگزاران دولت برای مردم بیان شود.

وی تاکید کرد: هفته دولت فرصت مناسبی است که دستگاه های مختلف به بیان عملکرد خود بپردازندچرا که ناکارآمد نشان دادن نظام و دولت ها از تلاش های دشمنان انقلاب است .

دوم تا هشتم شهریور ماه مصادف با شهادت مظلومانه ۲ شخصیت فداکار انقلاب، محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر به عنوان هفته دولت نامگذاری شده است.