بیرجند - ایرنا - ۱۵ دستگاه اجرایی برتر در خراسان جنوبی براساس نتایج ارزیابی عملکرد سال ۹۹ در سومین روز هفته دولت با حضور استاندار معرفی و تجلیل شدند.

به گزارش ایرنا رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان جنوبی روز پنجشنبه در سومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان در سال جاری که به منظور تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر براساس ارزیابی عملکرد سال ۹۹ برگزار شد، گفت: با توجه به اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، هیات وزیران آیین‌نامه ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور را تصویب کرد.

مجید پورعیسی افزود: به استناد مواد ۸۱ و ۸۲ قانون مدیریت خدمات کشوری هر سال دستگاه‌های اجرایی استان در ابعاد شاخص‌های عمومی و اختصاصی ارزیابی می‌شوند و دستگاه‌های برتر براساس مفاد بخشنامه جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر می‌گیرند.

وی اظهار داشت: بخشنامه جشنواره شهید رجایی با هدف شناسایی و تقدیر از تلاشگران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، ارتقا و بهبود عملکرد دستگاه‌های اجرایی و نیز پایش اجرای مطلوب برنامه‌های اصلاح نظام اداری در سه سطح ملی، دستگاهی و استانی تدوین و ابلاغ می‌شود.

دبیر شورای راهبری توسعه مدیریت استان خراسان جنوبی گفت: در ارزیابی عملکرد سال ۱۳۹۹ دستگاه‌های اجرایی استان ۵۱ دستگاه مشارکت داشتند که ۱۰ دستگاه براساس مفاد بخشنامه جشنواره شهید رجایی مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی افزود: همچنین از پنج دستگاه اجرایی برتر که در راستای اهداف عالیه نظام جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند به مناسبت هفته دولت تقدیر به عمل آمد.

پورعیسی اظهار داشت: در بخشنامه جشنواره شهید رجایی سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی استان در چهار محور بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی (۳ دستگاه)،  بالاترین امتیاز در شاخص‌های عمومی (۲ دستگاه)،  انتخاب یک دستگاه بر مبنای بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی بر مبنای گروه‌بندی اعلام شده از سوی سازمان امور اداری و استخدامی کشور (۵ دستگاه) و بر مبنای محورهای برنامه‌های اصلاح نظام اداری یا اقدامات برجسته در فعالیت‌های تخصصی دستگاه (۲ دستگاه) مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی گفت: در قالب جشنواره شهید رجایی ۱۰ دستگاه مورد تقدیر قرار می‌گیرند و پنج دستگاه به خاطر اقدامات محوری و شایسته و ارائه خدمت به مردم در طول سال نقش ارزنده‌ای داشتند در هفته دولت مورد تقدیر مقام عالی استان قرار خواهند گرفت.

وی اضافه کرد: بدنه مدیریتی منسجم در قالب سرمایه اجتماعی در استان وجود دارد که امیدواریم ارتقا یابد تا در حوزه پیشرفت و توسعه به متوسط کشوری برسیم.

امروز همزمان با هفته دولت و روز کارمند با حضور استاندار خراسان جنوبی در شورای راهبری توسعه مدیریت استان از ۱۵ دستگاه برتر تقدیر شد.

براساس ارزیابی‌های صورت گرفته، شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در استان رتبه اول همچنین بالاترین امتیاز را در گروه زیربنایی ‌و توسعه زیرساخت کسب کرده است.

اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به جهت کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی همچنین بالاترین امتیاز در گروه عمومی و قضایی و اداره کل امور اقتصادی و دارایی به جهت کسب رتبه برتر در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی تجلیل شدند.

اداره کل جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه‌ای نیز با توجه به کسب بالاترین امتیاز در شاخص‌های عمومی به عنوان دستگاه‌های برتر معرفی شدند.

در این مراسم از اداره کل امور مالیاتی به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه تولیدی و خدماتی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند برای کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه سلامت و رفاه اجتماعی، اداره کل آموزش و پرورش به جهت کسب بالاترین امتیاز در مجموع شاخص‌های عمومی و اختصاصی در گروه  آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و دو مجموعه اداره کل راه و ‌شهرسازی و شرکت گاز به عنوان دستگاه برتر درخصوص محورهای برنامه‌های اصلاح نظام اداری یا اقدامات برجسته تخصصی دستگاه تقدیر شد.

در ادامه پنج دستگاه اداره کل اطلاعات، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، بسیج سازندگی و کمیته امداد امام خمینی (ره) هم به عنوان دستگاه‌های برتر هفته دولت امسال معرفی و تجلیل شدند.

استاندار خراسان جنوبی هم در این نشست هدف از برگزاری جشنواره شهید رجایی را ارزیابی عملکرد مدیران و انتخاب دستگاه‌های اجرایی برتر عنوان کرد و گفت: اینکه تعداد انگشت شماری از مدیران معرفی می‌شوند نشانه کم‌کاری سایر دستگاه‌ها نیست اما تلاش برخی مدیران بیشتر بوده است.

حمید ملانوری با گرامیداشت چهارم شهریور روز کارمند تاکید کرد: این موفقیت‌ها حاصل مدیریت مدیران و همراهی و تلاش کارمندان و کارشناسان دستگاه‌هاست.

وی افزود: ما در شرایطی خدمت می‌کنیم که تهدیدها، تحریم‌ها و خشکسالی استان، مدیریت را بسیار سخت کرده اما کار و خدمت، شدنی است.

استاندار خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی استانی است که می‌تواند خود را براساس داشته‌ها و منابع موجود، مدیریت کند و وظیفه مدیران این است که با مطالبه اعتبارات ملی از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنند.

وی تاکید کرد: مسیر مطالبه ملی باید بر محور فعال‌سازی منابع استان باشد تا سرمایه‌های استان به ما کمک کند و سطح خدمات، رفاه و بهره‌مندی مردم بالا برود.

ملانوری ظرفیت‌های معدنی را از محورهای توسعه استان خراسان جنوبی عنوان کرد و گفت: این ظرفیت با ارزش به ما کمک می‌کند، زیرساخت‌ها را توسعه دهیم، مشکلات مردم را رفع کنیم و سطح خدمات را بالا ببریم تا بهره‌مندی مردم از این خدمات ارتقا یابد.

وی بر لزوم بهره‌گیری مدیران از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای بیان اقدامات و عملکردها تاکید کرد و افزود: دریافت نظرات مردمی و اطلاع‌رسانی به موقع اقدامات باید مورد توجه قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: مراکز علمی غنی و بسیار خوبی در این استان وجود دارد و ما می‌توانیم از ظرفیت فکری، علمی و تخصصی موجود در راستای مدیریت استان استفاده کنیم.

وی در پایان از تلاش‌های مدیران در یک سال گذشته تشکر کرد و رأی قاطع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به وزرای پیشنهادی و آغاز به کار کابینه دولت جدید را تبریک گفت.

سومین نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان خراسان جنوبی در سال جاری با محوریت معرفی و تقدیر از دستگاه‌های اجرایی برتر براساس ارزیابی عملکرد سال ۹۹ برگزار شد.