همدان- ایرنا- فرماندار ویژه ملایر با اشاره به روند افزایشی بیماران مبتلا به کرونا و شرایط خاص ناشی از همه گیری ویروس در این شهرستان، گفت: بدون شک عادی‌انگاری شرایط و کاهش میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم، زنگ خطری جدی برای ورود به پیک‌های بعدی و خطرناکتر شیوع ویروس کرونا خواهد بود.

به گزارش ایرنا؛ «قدرت الله ولدی» روز پنجشنبه در ستاد مقابله با کرونا شهرستان ملایر، اظهار داشت: ️ملایر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد و روند شیوع ویروس و آمار مبتلایان به کرونا همچنان افزایشی و خطرناک است.

و️ی تاکید کرد: مردم باید همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک و رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی را به صورت جدی مورد توجه قرار دهند و طبق روال گذشته همراهی لازم را با کادر درمان برای قطع زنجیره انتقال بیماری داشته باشند.

ف️رماندار ویژه ملایر افزود: بی‌تردید بعد از انجام واکسیناسیون، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی می‌تواند تاثیر زیادی در روند کاهش میزان ابتلا، بستری و مرگ و میر مبتلایان به کرونا داشته باشد.

و️لدی با بیان اینکه ظرفیت بیمارستان‌های ملایر هم اکنون تکمیل است و روند بستری به سرعت در حال افزایش است، بیان کرد: در حال حاضر روند واکسیناسیون در سطح شهرستان ملایر مطلوب است و برای پوشش کامل جامعه هدف به ویژه در روستاها نیاز به همکاری مردم داریم.

وی تلاش کادر بهداشت و درمان ملایر را در مقابله با کرونا ایثارگرانه و ستودنی عنوان کرد و گفت: با تلاش و همراهی شبانه‌روزی مجموعه مدیران شهرستان، کادر درمان، بسیج و سپاه، دستگاه قضایی، نیروی انتظامی، ائمه جمعه و جماعات، ادارات و نهادها، اصناف و بازاریان، اصحاب رسانه و مردم، توانستیم در پیک‌های مختلف شرایط را به خوبی کنترل کنیم.

بیمارستان‌های ملایر به اوج ظرفیت خود رسیده‌اند

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز دراین جلسه گفت: بیمارستان‌های ملایر هم اکنون به اوج ظرفیت خود رسیده‌اند و بیماران سرپایی نیز بسیار زیاد است و باید مراقب باشیم آمار از این بالاتر نرود.

«محسن ترکاشوند» افزود: هم اکنون در اوج پیک پنجم کرونا هستیم و باید با همراهی مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی به سطح صاف پیک برسیم.

وی با اشاره به اجرای واکسیناسیون در سطح جامعه، گفت: واکسن برای گروه‌های سنی هدف و مخصوصا برای گروه‌های سنی ۶۰ سال به بالا فراهم است و از مردم درخواست داریم که برای تزریق واکسن به مراکز واکسیناسیون مراجعه کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر با تاکید بر اینکه مرگ و میر در افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند بسیار نادر است، تاکید کرد: این در حالی است که برخی افراد ۶۰ سال به بالا به خصوص در روستاها هنوز برای تزریق واکسن اقدام نکرده‌اند و نیاز است به مراکز بهداشتی و درمانی روستایی مراجعه کنند.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنار تزریق واکسن برای کنترل پیک پنجم را ضروری دانست و گفت: تاکنون ۹۴ هزار دوز واکسن در شهرستان ملایر برای گروه‌های هدف تزریق شده که از این میزان ۷۴ هزار دوز اول و مابقی دوز دوم بوده است.

ترکاشوند با تاکید بر اینکه مشکلی برای تزریق واکسن در سطح شهرستان نداریم، ادامه داد: ۳۶ درصد جمعیت شهری و حدود ۳۴ درصد کل جمعیت شهرستان ملایر تاکنون علیه بیماری کرونا واکسینه شده‌اند.

به گزارش ایرنا، تمامی شهرستان های تابعه استان همدان در وضعیت کرونا قرار دارند.