تهران- ایرنا- شهروندان تهرانی امسال سبک عزاداری خود را تغییر دادند اما آن را کم رنگ نکردند و به گفته بسیاری از مردم با حضور گروه‌هایی همچون «نسل حسینی» این آیین‌ها دل چسب‌تر و دل نشین‌تر از سال‌های گذشته در جای جای پایتخت برگزار شد.

به گزارش ایرنا، همزمان با دهه اول ماه محرم و ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کاروان عزاداری «نسل حسینی» به همت مرکز رسانه سازمان تبلیغات اسلامی و مرکز آفرینش‌های هنری بسیج در سطح شهر تهران حرکت کرده و به اجرای برنامه‌های سوگواری در نقاط مختلف شهر پرداخت.

تاکید رهبر معظم انقلاب بر زنده نگه داشتن مراسم‌های عزاداری حسینی و از سوی دیگر محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا در برگزاری برنامه‌ها در فضای بسته باعث شد تا این کاروان عزاداری سیار، از ابتدای محرم امسال در تهران حرکت کرده و در نقاطی از شهر آیین عزاداری برپا کند که امکان برگزاری مراسم سوگواری حسینی کمتر وجود داشت.

کاروان عزاداری «نسل حسینی» در ایام ماه محرم امسال در معابر و میدان‌های اصلی شهر تهران از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب پایتخت اجرای برنامه داشت و همزمان با شب های پرفیض محرم به نقاطی رفت که اهالی آن امکان حضور در جلسه‌های عزاداری را نداشتند و یا محدودیت های کرونایی مانع از حضور آنان در عزاداری ها می شد.

حضور در مجاورت بیمارستان‌ها و آرزوی سلامتی برای همه هموطنانی که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا بستری بودند و امکان حضور در عزاداری سالار و سید شهیدان را نداشتند، بخشی از برنامه حرکت کاروان عزاداری «نسل حسینی» بود.

 اجرای سرودهای عاشورایی، روضه‌خوانی، ذکر مصیبت اهل بیت (ع) و شعرخوانی آئینی از جمله ویژه برنامه‌های کاروان حسینی بود که بصورت ماشینی در حرکت بود و مردم را در عزاداری سید و سالار شهیدان همراه خود می کرد.

عزاداری در مجاورت بیمارستان بقیه الله همزمان با روز پزشک، اجرا در بیمارستان تهرانپارس و ایستگاه آتش نشانی حسن آباد از جمله دیگر برنامه های کاروان حسینی بود.

کاروان نسل حسینی امسال با حضور در منزل خانواده شهیدان انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس و ذکر مصیبت و عزاداری سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) جلوه ای از غریبی شهدای دشت کربلا و جنگ تحمیلی را به تصویر کشید.

این کاروان با اجرای ۱۸ برنامه، روز گذشته همزمان با هفتمین روز شهادت سالار و سرور شهیدان با اجرا در میدان ونک تهران با مداحی علی اصغر ژولیده به فعالیت خود پایان داد.