تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۵

یزد- ایرنا- یادواره ۲۴ شهید آزاده یزد شامگاه پنجشنبه با حضور جمعی از خانواده های شهدا و مسئولان در فضای باز اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران این استان برگزار شد.

به گزارش ایرنا، در این مراسم که همراه با  مداحی و زیارت عاشورا بود، امام‌جمعه محمدآباد یزد گفت: ترویج فرهنگ شهادت در جامعه برای خنثی‌کردن توطئه های فرهنگی دشمنان علیه نظام و انقلاب‌اسلامی یک ضرورت است .

حجت‌الاسلام سید محمد کاظم مدرسی افزود: برگزاری یادواه شهیدان و انتقال فرهنگ شهادت به نسل جوان به عنوان وظیفه ملی، دینی و انقلابی باید مورد عنایت ویژه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان مبانی دینی و فرهنگ و اخلاق اسلامی را مورد هجمه قرار دادند، اظهار کرد: باید ارزش‌های دینی و انقلابی را با برگزاری برنامه‌های مناسب به مردم و جوانان منتقل کرد .

همچنین حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران یزد با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان و  شهدای آزاده گفت: نقش آزادگان قهرمان در دوران هشت سال دفاع مقدس بر هیچ فردی پوشیده نیست .

وی اظهار کرد: از ۲۴ شهید آزاده ۹ نفر در زندان‌های رژیم بعثی عراق و بقیه بعد از ورود به کشور براثر جراحت ناشی از جنگ در دفاع مقدس شهید شدند و برگزاری یادواره آنها جزو برنامه اصلی این نهاد است.

همچنین اول شهریورماه جاری نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد گفته بود: خاطره آزادگان برای انتقال ارزش‌های دینی و انقلابی و ترویج روحیه مقاومت در مقابل دشمنان تهیه و بین مردم و جوانان منتشر شود.

آیت‌الله محمدرضا ناصری در جمع تعدادی از آزادگان و در آیین تجلیل از فعالان قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان افزود: باید مردم و جوانان را در جریان ایستادگی آزادگان قرار داد.

وی با بیان اینکه در این خصوص هرچند اقدام هایی صورت گرفت ولی کافی نیست، ادامه داد: جمع‌آوری خاطره و چاپ و انتشار آن بین نوجوانان و جوانان نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار دارد.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۷۵۱ آزاده دارد .