مهاباد- ایرنا- فرماندار میاندوآب با بیان اینکه مشکل قطعی و کاهش فشار آب در این شهر حل شده‌است، گفت: برای جلوگیری از وقوع دوباره چنین مشکلی با توجه به کاهش ذخایر آبی، نیاز به ارایه طرحی جامع برای لایروبی و تغییر ارتفاع لوله های انتقال آب در سد انحرافی نوروزلو این شهرستان است‌.

حسام شیرازه محبت روز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید مدیران شرکت آب منطقه‌ای و آب و فاضلاب آذربایجان غربی از ایستگاه پمپاژ آب به تصفیه خانه در سد انحرافی نوروزلوی این شهرستان، با اشاره به مشکل قطعی و افت فشار آب براثر ورود جلبک به این ایستگاه اظهار داشت: طبق بررسی های انجام شده کاهش منابع آبی سد شهید کاظمی و افزایش جلبک ورودی های آب تصفیه خانه را مسدود و روند توزیع آب در شبکه را با مشکل مواجه ساخته بود که این مشکل با تلاش همکاران آب و فاضلاب میاندوآب در اسرع وقت برطرف شد.

وی افزود: هرچند مشکل پیش آمده حل شده و ارائه خدمات در شبکه توزیع آب شرب به حالت عادی بازگشته است ولی باید برای جلوگیری از وقوع دوباره چنین مشکلی پیش بینی های لازم انجام می شد.

وی اضافه کرد: آنچه که در این بازدید مطرح و تصویب شد ارائه طرح مطالعاتی جهت اجرای لایروبی آب بند نوروزلو بود و همچنین با توجه به کاهش منابع آبی و ارتفاع آب ذخیره شده خواستار آغاز سریع عملیات تغییر ارتفاع خطوط انتقال آب شدیم.

 فرماندار میاندوآب در این بازدید با اشاره به کاهش منابع آبی از اصحاب رسانه خواست تا با آگاهی بخشی عمومی و تولید محتوا در جهت صرفه جویی و کاهش مصرف آب تلاش کنند.

این بازدید به منظور بررسی وضعیت موجود و مشکلات پیش آمده در شبکه توزیع آب شرب میاندوآب از تصفیه خانه انجام گرفت.

به گزارش ایرنا، روز گذشته ورود جلبک به تصفیه خانه میاندوآب‌ آبرسانی به برخی نقاط شهر را مختل کرده بود.