گنبدکاووس - ایرنا - فرماندار کلاله در شرق استان گلستان گفت که طبق اعلام کارشناسان دستگاه‌های اجرایی، بارش رگباری و پراکنده باران روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته ۱۰۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به راه‌های دسترسی، معابر روستایی، تاسیسات شهری و چند واحد دامداری این شهرستان خسارت زد.

محمد ابراهیمی تودرواری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش رگباری باران باعث آبگرفتگی معابر شهر فراغی و برخی از راه‌های روستایی کلاله شد ضمن اینکه براثر این حادثه قهری طبیعی، تعدادی از احشام دامداران این شهرستان در جریان سیلاب تلف شدند.

وی افزود: طبق برآورد تیم‌های کارشناسی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کلاله سیلاب باعث خسارت ۶۰ میلیارد ریالی به کانال‌ها و آبراه‌های روستایی شد و آبگرفتگی تعدادی از واحدهای مسکونی با حضور به موقع تیم‌های امدادی و تخلیه آب خسارت ریالی در برنداشت.

تودرواری اضافه کرد: سیلاب همچنین باعث تخریب بخشی از زیرساخت‌ راه‌های دسترسی در محدوده روستاهای بخش مرکزی از جمله "گچی سو بالا و پایین و سوار" شد که کارشناسان میزان آن را ۳۵ میلیارد ریال برآورد کردند.

فرماندار کلاله ادامه داد: چندین راس از احشام سبک و سنگین دامداران این شهرستان به ارزش پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در سیلاب اخیر تلف شدند.

بارش رگباری و نقطه‌ای باران با مدت زمان نیم تا یک ساعت روزهای چهارم و پنجم شهریور ماه جاری در برخی نقاط شرق گلستان که بعضا همراه با وزش شدید باد (طوفان) با سرعت ۵۰ تا ۱۰۴ کیلومتر بر ساعت بود، سبب جاری شدن روان آب و سیلاب و نیز خسارت به برخی واحدهای مسکونی، دامداری، راه‌های ارتباطی و مزارع کشاورزی و نیز آبگرفتیگی معابر شهری و روستایی این منطقه شد.

به گزارش ایرنا، همچنین پیش از این نیز بارش شدید و رگباری باران روزهای ششم تا هشتم مردادماه امسال، طبق اعلام فرماندار کلاله ۲۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به زیرساخت‌های این شهرستان در بخش‌های مختلف خسارت زد که بیشترین میزان آن با ۱۷۵ میلیارد ریال مربوط به ۳۰۰ هکتار مزرعه شالی بود.

شهرستان کلاله افزون بر ۱۳۰ هزار نفر جمعیت دارد.