همدان- ایرنا- مدیرکل روابط عمومی استانداری همدان گفت: با افزایش تعداد مراکز واکسیناسیون، ۳۵ درصد جمعیت شهری و۲۳ درصد از جمعیت روستایی این استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

«اسدالله ربانی مهر» روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همدان از استان های برتر در تزریق واکسیناسیون کرونا است و نسبت به سایر استان ها شرایط بهتری دارد.

وی با اشاره به شرایط قرمز و کرونایی استان همدان اظهار داشت: مراجعه بیماران به بیمارستان و آمار ابتلا به کرونا در استان همدان افزایشی است و در حال حاضر در کنار تزریق واکسن برای ایمنی، رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بزرگترین کمک به حل مشکل در شرایط قرمز کرونایی است.

ربانی مهر عنوان کرد: استان همدان در موضوع واکسیناسیون عملکرد خوبی داشته است و در این زمینه از استانهای پیشتاز کشور محسوب می شود.

مدیر کل روابط عمومی استانداری همدان تصریح کرد: روند واکسیناسیون به صورت جدی ادامه دارد و در کل استان همدان تاکنون ۵۳۵ هزار دوز واکسن تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد جمعیت بالای ۶۰ سال این استان، که خطر بیشتری آن‌ها را تهدید می کند واکسینه شده‌اند.

ربانی مهر بیان کرد: در شرایط قرمز کرونایی، بزرگترین کمک به کاهش بیماری رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی ها است.

به گزارش ایرنا، همه شهرستان های استان همدان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد.

در استان همدان تاکنون مجموع بیماران بستری مثبت به ۲۳ هزار و ۸۸۹ و بیماران سرپایی مثبت به ۶۸ هزار و ۱۸ نفر رسیده است.

استان همدان حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.