سنندج- ایرنا- رییس انجمن عکاسان خبری استان کردستان گفت: عکاسان خبری استان نقش موثری در اطلاع رسانی رویدادهای مختلف هم چون موارد مربوط به شیوع کرونا داشته و دارند. 

به گزارش ایرنا، سید محمد لطیف حسینی نسب روز شنبه در مراسم تجلیل از فعالان عکاسی خبری استان در سنندج  اظهار داشت: عکاسان خبری استان در سخت ترین شرایط و با وجود مشکلات زیادی که بر سر راه فعالیت آنها قرار دارد همواره در انعکاس رویدادها از دریچه دوربین تلاش کردند. 

وی با بیان اینکه عکس سندی غیر قابل انکار در رسانه است، افزود: عکاسان خبری در انتشار واقعیت های روز و اطلاع رسانی از طریق تصویر توانستند بخوبی به رسالتشان عمل کنند. 

رییس انجمن عکاسان خبری کردستان اضافه کرد: از زمان شیوع کرونا تاکنون عکاسان استان با انتشار گزارش های تصویری از خدمات کادر درمان، خاکسپاری جانباختگان مبتلا به این بیماری و دیگر موارد مربوطه توانستند در آگاه سازی مردم تاثیرگذار عمل کنند. 

حسینی نسب یادآور شد: قدرت عکس آنچنان است که می توان یک فریم آن را با چندین جلد کتاب مقایسه کرد، عکس خبری بزرگترین عنصر دنیای رسانه است به گونه ای  که در کمترین زمان در تمام جهان بازتاب خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در دنیایی که همه چیز خیلی زود فراموش می‌شود، عکس‌ها سندی هستند که با ثبت یک لحظه، راوی تاریخ می شوند، گفت: امروزه عکاسان خبری افرادی هستند که همیشه پشت دوربین های خود پنهان می شوند تا مردم واقعیت ها را ببینند و این مسئله باعث شده است در بیشتر  برنامه هایی که از اهالی رسانه و اربابان جراید تجلیلی می شود نام  عکاسان خبری به فراموشی  سپرده شود.

حسینی نسب یادآور شد: روز جهانی  عکاسی فرصتی شده است تا به همت دستگاه های مختلف استان از جمله ادارات کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، بانک ملی، بانک تجارت، حوزه هنری و خانه مطبوعات استان کردستان از این عکاسان تجلیل به عمل آید.