تهران- ایرنا- شهردار منطقه ۲ تهران اعلام کرد: تمبر هنرمند جانباز مرتضی رضایی، نگارگر ۳۰۰ اثر مربوط به شهدای سلامت، دفاع مقدس و آتش نشان رونمایی شد.

به گزارش ایرنا از اعلام روز شنبه شهرداری منطقه ۲، حسن صفات در دیدار با این هنرمند گفت: جانبازان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، هنرمندانی هستند که ایثار و از خودگذشتگی را در جبهه ها خلق کردند و امروز هم شاهد هستیم که کادر درمان در جبهه های سلامت ایثار و نوع دوستی را به تصویر می کشند.

وی با اشاره به اینکه هنر بهترین ابزار برای اشاعه فرهنگ ایثار است، گفت: آثار هنری به عنوان یک جریان پویا می تواند نقش مهمی در جاودان کردن ارزش ها و از خودگذشتگی های این عزیزان دارد.

شهردار منطقه ۲ با تجلیل از مرتضی رضایی در نگارگری ایستادگی کادر درمان گفت: شما به عنوان هنرمتدی متعهد با بهره گیری از هنر خود در برابر مقام شهدا ادای دین کرده اید و این نگاه ارزشمندانه شما  قابل تقدیر است.

براساس این گزارش شهردار منطقه ۲ در دیدار با زوج هنرمند نقاش و خطاط منطقه  ضمن رونمایی از تمبر این هنرمند برجسته از خدمات ارزنده این زوج هنری قدردانی کرد.

اصلاح هندسی ایستگاه تاکسی خیابان آزادی تا پایان مهر ماه

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۹ اعلام کرد: فاز یک اصلاح هندسی ابتدای خیابان آزادی به مساحت ٣٠٠ متر مربع آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان مهرماه به بهره برداری برسد.

علی حیدری با اعلام این خبر گفت: با هدف تسهیل در دسترسی ایمن شهروندان به سیستم های حمل و نقل عمومی در ابتدای خیابان آزادی، عملیات احداث سرپناه در ایستگاه آزادی در دستور کار است.

وی افزود: به این منظور استقرار و ساماندهی دو خط تاکسی (خیابان آزادی به میدان امام حسین و خیابان آزادی به میدان هفت تیر) با ناوگانی مشتمل بر ١٢٠ دستگاه تاکسی در دستور کار معاونت حمل و نقل ترافیک منطقه٩ قرار گرفت.

جلوگیری از فعالیت عاملان اصلی تفکیک غیرمجاز پسماند در خلازیر جنوبی

شهردار منطقه ۱۹ از شناسایی عاملان اصلی تفکیک غیرمجاز پسماندهای خشک (پلاستیک) در محدوده خلازیر جنوبی و جلوگیری از فعالیت آن ها خبر داد.

علی توکلی با اشاره به شناسایی ۴۰ گاراژ بزرگ در محدوده خلازیر جنوبی گفت: این گاراژها از عوامل اصلی دپوی زباله های خشک محسوب می شوند که به صورت غیرمجاز اقدام به جمع آوری و تفکیک پسماندها می کنند.

وی با بیان اینکه در این گاراژها عمدتاً پسماندهای خشک بدون رعایت اصول بهداشتی و در محیطی آلوده تفکیک می‌شود، افزود: این درحالیست که صاحبان این گاراژها در فصول سرد سال نیز با آتش زدن ضایعات برای گرم شدن، باعث آلودگی هوا می شوند.

توکلی ادامه داد: به منظور برخورد با عاملان این اقدام با صدور سه مرحله اخطار، تذکرات لازم درخصوص حذف فعالیت غیرقانونی و تغییر شغل به آن‌ها ابلاغ شده اما به دلیل بی توجهی به اخطارها، پرونده های تشکیل شده در مرحله صدور  رأی بند ۲۰ مبنی بر تعطیلی هستند.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از صدور اخطار برای جلوگیری از فعالیت درودگرهای خلازیر میانی خبر داد و گفت: با توجه به آلودگی های زیست محیطی ناشی از آتش زدن ضایعات چوب توسط این واحدها و صدور چند مرحله اخطار، اقدامات لازم برای تعطیلی آن ها و صدور رأی بند ۲۰ در حال انجام است.

وی در بخش دیگری به تعطیلی کارخانه تولید چیپس پلاستیک در بزرگراه شهید هاشمی در محدوده ناحیه ۵ اشاره کرد که به دلیل تفکیک غیرمجاز مشمول رأی بند ۲۰ و پلمپ شد.

توکلی با اشاره به فعالیت ۲۳ غرفه بازیافت در این منطقه از شهروندان درخواست کرد با تحویل پسماندهای خشک خود به این غرف ضمن کمک به تسریع بازیافت و تفکیک بهداشتی پسماندها مانع از جمع آوری پسماندها و آلودگی های زیست محیطی ناشی از تفکیک در واحدهای غیرمجاز شوند.

ارائه تمهیدات رفاهی به مراجعین داروخانه ۲۹ فروردین

از سوی شهرداری منطقه ۱۱ در پی بازدید ریاست جمهوری از داروخانه ۲۹ فروردین و به منظور رفاه حال شهروندان برای تهیه اقلام دارویی بیماران کرونایی، اقدامات رفاهی در همکاری با ارتش جمهوری اسلامی انجام شد.

نصراله آبادیان در این باره گفت: پیرو بازدید ریاست جمهوری از داروخانه ۲۹ فروردین که یکی از مراجع مهم تهیه اقلام دارویی به ویژه داروهای کرونایی است؛ اقداماتی از سوی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی برای رفاه حال مراجعین انجام شده است که در همین راستا خدمات شهری و رفاهی برای شهروندان نیز از سوی معاونت خدمات شهری و محیط زیست به داروخانه ۲۹ فروردین ارائه شد.

شهردار منطقه ۱۱ افزود: در پی ایجاد فضای وسیع‌تر و احداث سالن و سوله جدید برای مراجعین که از سوی نیروی زمینی ارتش به منظور تخصیص فضای مناسب برای انتظار و رعایت فاصله اجتماعی در محل داروخانه انجام شد؛ شهرداری منطقه ۱۱ نیز اقدام به اهدای ۲۰۰ عدد صندلی، باکس‌های گل، ۳۰ متر طول گلکاری در محدوده، کاشت ۸۰ درختچه برگ بو در فضای پیرامونی، کاشت درختچه‌های یاس هلندی، انجام ۲۰۰ متر مربع آسفالت و تحویل مخازن پسماند کرده است.

تیمار ۳ هزار اصله درخت در منطقه ۴

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ تهران از پایش و رسیدگی به درختان بوستان ها و سطح معابر خبر داد و گفت: رسیدگی به آفات و بیماری های فضاهای سبز شهری در دستور کار قرار دارد.

مجید رجبی با بیان اینکه درختان و فضاهای سبز شهری علاوه بر زیبایی منظر شهر، مانع آلودگی های زیست محیطی می شوند، افزود: در این راستا اقدامات کنترلی آفات همچون حذف مکانیکی برگ های آلوده به آفت حدود ۱۸۰ اصله درخت نارون و ۱۲۰ اصله درخت توت، آبشویی و  سم پاشی حدود ۵۰۰ اصله نارون و حدود ۲۸۷۱  اصله زیتون برعلیه آفات از جمله اقدامات این طرح است.

وی با اشاره به اجرای طرح احیاء درختان رو به زوال گفت: در این طرح علاوه بر مدیریت و کنترل آبیاری گونه های گیاهی، با استفاده از یک برنامه زمانبندی حدود ۳۱۸۵ اصله از درختان رو به زوال با استفاده از اسید هیومیک، کلات آهن، اسید آمینه و NPK تغذیه و درحدود ۳۵۰ اصله از درختان با استفاده از قارچکش های درمانگر  تیمار شده اند.

معاون شهردار منطقه ۴ خاطرنشان کرد: امید است با انجام چنین عملیات هایی فضای سبز شهری را بتوان سلامت و شاداب تر از گذشته حفظ کرد.

اجرای رزمایش کمک مومنانه مقابله با شیوع کرونا در منطقه ۷

شهردار منطقه ۷ از اجرای رزمایش همدلی و کمک مومنانه طرح شهید سلیمانی در مقابله با شیوع موج پنجم ویروس کرونا با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ، نیروی انتظامی و جمعی از خیرین وسازمان های مردم نهاد این منطقه خبر داد.

سمیه حاجوی با بیان این مطلب گفت: با توجه به موج‌پنجم کرونا و دستورات اکید مقام معظم رهبری، رزمایش همدلی طرح شهید سلیمانی در مقابله با ویروس کرونا ویژه خانواده های کم برخوردار و خانواده های درگیر با این بیماری، با همکاری سپاه تهران بزرگ، بسیج شهید مطهری و سازمان های مردم نهاد این منطقه اجرا شد.

وی خاطر نشان کرد: در این رزمایش که در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد، بسیج مردمی، خیرین، سازمان های مردم نهاد با تهیه اقلام بهداشتی، خوراکی و جهیزیه و با همکاری داوطلبانه گروه جهادی پیک موتوری شهید سلیمانی با مراجعه به درب منازل نیازمندان اقدام به توزیع اقلام مذکور می‌کنند.

شهردار منطقه ۷ با بیان اینکه این رزمایش در دومحور معیشت و سلامت عملیاتی می شود، اضافه کرد: اقدامات اثرگذاری با همکاری شهرداری این منطقه، سپاه تهران بزرگ و خیرین محلی انجام شده که در یک بازه زمانی مشخص و در راستای کاهش تلفات و ارائه کمک های معیشتی به خانواده های کم برخوردار و درگیر بیماری، بسته های معیشتی در میان نیازمندان توزیع می شود.

حاجوی با بیان اینکه بحث معیشت و کمک های مومنانه یکی از مهمترین دغدغه های مدیریت شهری است، ابراز امیدواری کرد: با غربالگری کامل سطح‌محلات و با کمک گروه جهادی و داوطلبانه بسیج مردمی در طرح شهید قاسم سلیمانی امیدواریم بتوانیم ذره کوچکی از نیازمندی های محرومین و آسیب دیدگان کرونا را برطرف کنیم.

رزمایش همدلی و کمک مومنانه طرح شهید سلمیانی با حضور فرمانده سپاه تهران بزرگ، شهردار منطقه ۷ و جمعی از فرماندهان و بسیجیان سازمان های دولتی و خصوصی در میدان آیینی امام حسین (ع) برگزار شد.

بازسازی گاردیلهای بزرگراه مدرس در منطقه ۳

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه ۳ اعلام کرد: گاردریلهای بزرگراه مدرس در محدوده این منطقه حدفاصل پل صدر تا خروجی بزرگراه شهید همت شرق مرمت و بازسازی شد.

مریم نخعی پور در این باره گفت: به جهت افزایش ایمنی تردد وسایل نقلیه در این بزرگراه و جلوگیری از تصادفات و حوادث رانندگی در این محور بازسازی و مرمت حفاظ های طولی بزرگراه مذکور در یک برنامه زمانبندی دو هفته ای در دستور کار قرار گرفت و اجرا شد.  

وی خاطرنشان کرد: نقش حفاظ های طولی کاهش شدت تصادفات و افزایش ضریب ایمنی در بزرگراه‌ها است.

نصب تابلو هویت محلات در منطقه ۱۳

شهردار منطقه ۱۳ اعلام کرد:  به منظور هویت بخشی به محلات و آشنایی هر چه بیشتر شهروندان محلات با مشخصات و ظرفیت‌های محل زندگی خود، تابلو هویت محلات در دوازده محله این منطقه نصب شد.

مجتبی شکری، هویت را یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه‌های حوزه‌های فرهنگ و زندگی شهروندان برشمرد و افزود: با توجه به اهمیت مسئله هویت محلات شهری، طرح تهیه تابلوهای جدید شناسایی هویت محلات از سوی اداره زیباسازی معاونت خدمات شهری و محیط زیست در دستورکار قرار گرفت و اخیرا در ورودی محلات دوازده‌گانه این منطقه نصب و جانمایی شد.

وی در خصوص ویژگی های ساختاری تابلوهای هویتی افزود: در این تابلوها مشخصات و ویژگی هایی محلات از قبیل محدوده جغرافیایی، جمعیت، تعداد شهدا، اماکن شاخص و… بر روی سازه سنگی مزین به کاشی معماری نقش برجسته حک شده تا اهالی به ویژه جوانان و دیگر رهگذران با پیشینه محل زندگی خود آشنایی پیدا کنند.

شهردار منطقه ۱۳، حفظ هویت و اصالت محلات شهری، آراستگی و زیبایی فضاهای شهری به عنوان محل فعالیت روزمره شهروندان، معرفی توانمندی ها و پتانسیل های محلی را از اهداف این اقدام برشمرد.

پیشتازی شهرداری ۱۵ در تحقق خدمات شهروندی حوزه بانوان

شهرداری منطقه ۱۵ در ارزیابی عملکرد مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، در مرتبه بسیار مطلوب این ارزیابی در بخش میزان تحقق خدمات شهروندی در حوزه بانوان قرار گرفت.

وحیدرضا انارکی با اعلام این مطلب افزود: اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

به گفته وی؛ در این راستا معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه علی رغم همه گیری کرونا خدمات شهروندی حوزه بانوان خود را در فضای مجازی و با رعایت پروتکل های بهداشتی ویژه بانوان به اجرا درآورد.

محمدی در ادامه به تشریح برخی از این خدمات پرداخت و گفت: برگزاری دوره های آموزشی مهارت آموزی، توانمندسازی، ارائه خدمات مشاوره نظیر مهارت های زندگی، روانشناختی، فرزند پروری و پزشکی، برگزاری ویژه برنامه های متنوع فرهنگی مناسبتی و دوره ایی برای دختران و بانوان به منظور غنی سازی اوقات فراقت آنان، برنامه های مهارت آموزی و توانمندسازی ویژه بانوان سرپرستان خانوار و ارائه خدمات حمایتی و پزشکی به خانواده های کم برخوردار ازجمله این اقدامات است.

شهردار منطقه ۱۵ به تولید اقلام پزشکی در مراکز کوثر منطقه ۱۵ به همت زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و افزود: مراکزکوثر منطقه همزمان با شیوع کرونا به منظور یاری رساندن به مدافعان سلامت به تولید اقلام پزشکی اقدام کردند.