به گزارش ایرنا، آنان افزودند: باتوجه به شیوع ویروس کرونا و غیر حضوری و مجازی شدن بیشتر امور روزمره مردم از جمله کلاسها و دورههای آموزشی، امور بانکی، ثبت نامها و امتحانات دانش آموزان و دانشجویان، خریدهای اینترنتی و امور پزشکی، درمان، بیمه و دیگر کارهای ضروری، اختلال در ارتباطات باعث مختل شدن همه امور زندگی است که شهروندان شهر ۱۵ هزار نفری وحدتیه را با مشکل جدی روبرو کرده است.
شهروندان وحدتیه براین باورند که وقتی همه ارگان ها و نهادها برای ارایه خدمات خود بصورت دورکاری و دعوت مخاطبان به ارتباط مجازی و گرفتن خدمات از راه دور و اینترنتی تشویق میکنند، ضرورت توسعه و به روز کردن ابزار این گونه ارتباطات دوچندان است و وزارت ارتباطات و دیگر نهادهای مسئول باید سعی کنند زیرساختهای ارتباطی را گسترش داده و زمینه بهره مندی مشترکان از اینترنت پرسرعت، تلفن ثابت و همراه را فراهم کنند.
آنان با گلایهمندی از وضعیت قطعی مکرر تلفن، نبود آنتن دهی مناسب و اختلال در اینترنت، استفاده از تکنولوژی ارتباطی را حق خود می دانند و معتقدند در برخی از نقاط شهر حتی تلفن ثابت هم نمیتوان استفاده کرد.
پیمانکاران مخابرات وحدتیه تعهد کاری لازم را ندارند
یکی از شهروندان وحدتیه به ایرنا اظهارداشت: قطع مکرر تلفن ثابت مشترکان در این شهر و به دنبال آن قطعی اینترنت وای فای مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده و موجب گلایه مندی شدهاست.
کرامت الله کشاورز افزود: امروز استفاده از اینترنت در بسیاری از فعالیت ها، مشاغل و حتی امور روزمره از جمله انواع ثبت نامها، کسب اطلاعات ضروری، نوبت دهی پزشکان، امورات بانکی و از همه مهمتر با شیوع کرونا و مجازی شدن فعالیت های آموزشی دانش آموزان و دانشجویان داشتن سیستم ارتباطات سریع، ایمن و مطمئن ضرورتی اجتناب ناپذیر است که شهروندان از مسئولان مربوطه انتظار دارند.
وی بیان کرد: عمده مشکلات حوزه مخابرات این شهر کمبود نیرو و سپردن کارها به پیمانکار است زیرا آنها به علت نداشتن تعهد کاری لازم امور را به امید اینکه پیمانکار بعدی آنها را انجام دهد، رها میکنند و این عوامل باعث میشود تا کارها روی هم انباشته شده و باعث مشکلات عدیده برای شهروندان شود.
کشاورز تصریح کرد: هم اکنون مخابرات وحدتیه با بیش از چهارهزار مشترک با یک نیرو که هم باید امور دفتری را انجام دهد و هم سیم بانی کند، اداره میشود.
وی ادامه داد: نبود آنتن دهی تلفن همراه هم در کنار قطعی تلفن ثابت مشکلات شهروندان وحدتیه را دوچندان کرده است.
زیان مردم به علت خصوصی سازی مخابرات وحدتیه
عضو شورای اسلامی شهر وحدتیه گفت: مشکلات مخابرات شهر وحدتیه در حوزه نبود آنتن دهی تلفن همراه، قطعی مکرر تلفنهای ثابت چندین سال است که شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده است که پس از سیل آذرماه سال گذشته و وارد شدن آسیب به زیرساختهای شهری دوچندان شده است.
هیبت الله سالاری افزود: پیگیریها و مکاتبه های زیادی صورت گرفته اما اقدامی در زمینه تعمیر و تجهیز مخابرات صورت نگرفته و پیمانکاران شرکت مخابرات بدلیل کمبود بودجه و نداشتن امکانات لازم چندین بار عوض شده است و بین دولتی و خصوصی بودن این شرکت بیش از همه مردم متضرر شدهاند.
وی بیان کرد: تلفن ثابت، همراه و اینترنت امروز جزو لاینفک زندگی افراد است و بسیاری از امور به این شکل انجام می شود که در این شهر ۱۵هزار نفری فاقد متولی است و مخابرات برای رسیدگی به امور مشترکان نیرو ندارد.
سالاری اضافه کرد: مشکلات تلفن ثابت و آنتن دهی تلفن همراه در بیشتر نقاط شهر وجود دارد که بیشترین مشکل در محلاتی از جمله خیابان خلیج فارس جنب جهاد کشاورزی و خیابان انقلاب محله بنیاد است.
عضو شورای اسلامی وحدتیه گفت: سیاست دولت و وزارت ارتباطات کوچک کردن مخابرات و سپردن امور به بخش خصوصی است از این رو در اداره مخابرات شهر وحدتیه تعدیل نیرو صورت گرفت و حدود سه ماه این اداره تعطیل بود و بخش خصوصی نیز نتوانسته این مشکل را حل کند.
وی ادامه داد: در این ایام شهروندان به شدت گلایه مند هستند بویژه دانش آموزان و دانشجویان که تاثیر منفی زیادی در امور تحصیلی آنها داشته است.
ضرورت نظارت بر کار پیمانکاران
رئیس شورای اسلامی شهر وحدتیه بیان کرد: یکی از دغدغه ها و گلایههای مردم شهر وحدتیه که با توجه به شرایط روز جامعه و کرونا و فاصلهگذاری اجتماعی و تاکید بر استفاده از تکنولوژی فضای مجازی و تلفن همراه است، مشکلات زیاد و طولانی مدت آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است.
حسین ارشدی افزود: وضعیت به گونهای است که امروزه نوبت دهی پزشکان و کسب اطلاعات پزشکی که نیاز روز جامعه است از طریق مجازی صورت میگیرد.
وی اضافه کرد: سپردن مشکلات و مسائل مربوط به حوزه مخابرات یک شهر به پیمانکار و نبود نظارت بر آنها چاره کار نیست.
ارشدی ادامه داد: پیمانکاران مخابرات مکرر عوض میشوند و نیروی کافی هم در اداره مخابرات وحدتیه برای رسیدگی به امور وجود ندارد و هم بارها اعلام کردهایم که شرکت مخابرات موظف است به امتیازهایی که واگذار کرده خدمات رسانی کند و یا اینکه اعلام کند افراد می توانند حق امتیاز خود را پس بگیرند.
رئیس شورای اسلامی وحدتیه گفت: برای حل مشکلات حوزه ارتباطات و مخابرات اعلام کرده ایم در حوزه حفاری و بازسازی اتصالات زیرزمین برای بسیج همه امکانات شهرداری و هرنوع همکاری لازم آمادگی داریم.
روابط عمومی شرکت مخابرات استان بوشهر گفت: شهروندان وحدتیه قطعی و یا مشکل در اینترنت را بصورت موردی به مخابرات اعلام کنند و بطور قطع رسیدگی خواهد شد.
مرادی : امروز عصر تکنولوژی است نیازی نیست تعمیرات و رسیدگی حضوری باشد بلکه در هر نقطهای که مشکلی پیش بیاید و قطعی تلفن یا اینترنت صورت بگیرد به محض گزارش تلفنی موضوع بررسی و برطرف می شود.
وی در باره کمبود نیرو در اداره مخابرات وحدتیه گفت: این موضوع که باید چند نفر آنجا کار کنند، یا اینکه نیرو کم است یا کافی است را شرکت مخابرات تشخیص داده و تصمیم گیری می کند.