تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷

کیش - ایرنا - بازسازی اسکله بزرگ تفریحی، انجام بیش از ۵۸ هزار بازدید از مراکز خدمات گردشگری، کسب ۱۱ عنوان قهرمانی بین المللی توسط دختران کاراته کار و برگزاری مسابقات ژیمناستیک دختران از جمله اخبار جزیره کیش است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به تخصیص منابع مالی برای بازسازی اسکله بزرگ تفریحی کیش اظهار داشت: این جزیره به عنوان قطب گردشگری است از این رو باید اقدامات موثری در حوزه های عمرانی و گردشگری انجام شود.

 عبدالنبی شرفی با بیان این که اولویت بندی طرح های شهری از شاخص های مهم توسعه و پیشرفت زیرساخت های عمرانی و گردگشری در این منطقه است، افزود: معاونت عمرانی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد کیش با انجام مطالعات تحقیقاتی،  زمینه بازسازی اسکله بزرگ تفریحی جزیره را در این منطقه فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: طرح هایی از ابتدا تا پایان امسال در حوزه عمرانی از جمله تکمیل برخی از بناها، مصلای بزرگ کیش، کاخ مرجان، ساختمان دادگستری، توسعه، تعمیر و نگهداری اماکن ورزشی پیش بینی و در دستور کار قرار گرفته است.

انجام بیش از ۵۸ هزار بازدید از مراکز خدمات گردشگری

مدیر نظارت بر مراکز و اماکن گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش نیز گفت: امسال ۵۸ هزار و ۳۷۳ بازدید از مراکز ارائه خدمات گردشگری، تجاری، حمل و نقل و طرح های عمرانی و ورزشی در این منطقه انجام شده است.

علی ابراهیمی معینی افزود: این بازدید ها مراکز ارائه خدمات گردشگری، غرفه های خدماتی و تجاری، وسایل حمل و نقل، طرح های عمرانی و مراکز ورزشی کیش انجام شده است.

وی اضافه کرد: نظارت بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پنج هزار و ۵۰۰ مرکز ارائه خدمات در جزیره کیش بر عهده این مرکز بوده که در نتیجه این نظارت ها ۷۹ مرکز پلمب شده است.

کسب ۱۱ مدال توسط دختران کاراته کای کیش

به گزارش روابط عمومی موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش، دختران کاراته کای این جزیره در رقابت های بین المللی کاتای مجازی سبک شیتوریو اینویی با مربیگری هاجر راستگو موفق به کسب سه مدال طلا ، پنج نقره و سه برنز کسب کردند.

رقابت های بین المللی کاتا مجازی آقایان و بانوان رده سنی نونهال تا بزرگسال سبک شیتوریو اینویی ها ایران با حضور بیش از ۵۰۰کاراته کا از کشور های هند،کویت،افغانستان، گرجستان،ترکیه و تیم های داخلی از سراسر کشور یکم و دوم شهریور برگزارشد.

دختران کاراته کای کیش شامل عسل صبور ، موژان مومنی، سمانه کمالی مدال طلا، رونیکا پوربهلول ، کوثر ره پیش، دلارام ولی پور ،  فاطمه صادق پور ، رقیه رضایی مدال نقره، ساره رضایی ، محدثه بروغنی و مهتا معصومیان مدال برنز این مسابقات را کسب کردند..

 برگزاری رقابت دختران ژیمناست در کیش

مسابقات ژیمناستیک ویژه دختران پنج تا هشت سال از سوی هیئت ژیمناستیک موسسه ورزش و تفریحات سالم کیش به صورت مجازی برگزار شد.

هلما کمالی،  نیلا احمدی مرندی و  سدنا کماکلی در حرکت پل زیر پنج سال، النا نظری، اندیا سفیدگران و  مهراس اسرایی در حرکت پل زیر ۶ سال و السا نظری،  سدنا پور پاشا،  سام کیا پاشا و شمیم نیکجو  در حرکت پل زیر هفت سال به عنوان برترین شناخته شدند.

 همچنین ثمین فریدونی،  ارشیدا قیصری و  اریکا دیواندری در حرکت نگه داشتن زاویه زیر هشت سال، ایناز عبادی ،  مهلا کمالی و نهانا خالقی در حرکت نگه داشتن زاویه بالای ۱۰ سال و بهاره مصلایی، مریم حق پناه و سما ساعدی در حرکت نگه داشتن بالانس بالای ۱۰ سال برتر شدند.