حسین مالکی روز یکشنبه در نشست خبری مدیران کل عضو شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان افزود: همچنین ۲۳ دستگاه دوربین نظارتی نیز در محورهای مواصلاتی استان راهاندازی شده است و ۶۲ دستگاه تردد شمار در ۱۲۴ محور، ترددهای ورودی و خروجی استان را ثبت میکند.
وی در خصوص ناکافی بودن علائم و تابلوهای ایمنی در محورهای مواصلاتی استان، تصریح کرد: اگر چه باید این تابلوها به میزان استاندارد در محورهای ارتباطی استان نصب شود اما این علائم در برخی جادهها ناکافی است.
سرپرست راهداری و حمل و نقل جادهای چهارمحال و بختیاری در خصوص کند بودن اجرای طرحهای راهسازی در استان، ناتوانی مالی برخی پیمانکاران را از مهمترین علتهای آن برشمرد و گفت: در پارهای از موارد پس از ۱۰ بار برگزاری مناقصه حتی یک پیمانکار هم توانایی شرکت ندارد که مشکلات مالی و تورم به این موضوع دامن زده است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این نشست در پاسخ به این انتقاد که چرا طرحهای عمرانی استان از جمله طرحهای حوزه راه و مسکن در مقایسه با دیگر استانهای کشور با تاخیر و کندتر اجرا میشود، اظهار داشت: این موضوع به اشکالات موجود در نظام بودجهریزی و توزیع شاخصهای توزیع اعتبارات بازمیگردد که نیازمند بازنگری است و انتظار میرود دولت سیزدهم این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.
فرشید ریاحی سامانی ادامه داد: یکی از این شاخصها، تعداد جمعیت است که بر این اساس به استانهای کمجمعیت اعتبار کمتری اختصاص داده میشود در حالی که انتظار میرود اهتمام دولت بر بودجهریزی عملیاتی متمرکز شود.
وی بر تقویت همکاریهای بینبخشی در استان نیز تاکید کرد و گفت: هنوز همسویی و همافزایی لازم بین دستگاهی در استان شکل نگرفته است که برای تحقق آن نیازمند تغییرات بالادستی در قانونگذاری هستیم.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری در خصوص انتقادات موجود بر نحوه معماری مسکنهای مهر استان نیز گفت: مسکن مهر اگر چه فرصتهای خوبی برای خانهدار شدن اقشاری از مردم فراهم کرد اما در مقابل نما و معماری ساختمانها و المانهای شهری در این مناطق به خوبی رعایت نشده است.
جانشین فرمانده پلیسراه چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به ناکافی بودن تابلوهای ایمنی و علائم در برخی محورهای ارتباطی استان اشاره کرد و گفت: نقاطی که با کمبود علائم روبرو است از سوی پلیسراه شناسایی و برای نصب تابلو به ادارهکل راهداری و حمل و نقل جادهای گزارش میشود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۲۷۰ کیلومتر بزرگراه، ۷۵۸ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۳۷۱ کیلومتر راه روستایی است.