شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از فوت پنج بیمار مبتلا به کرونا در استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: با حساب فوی‌های جدید، مجموع قربانیان ویروس کرونا در استان به یک هزار و ۳۸۷ نفر رسید.

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: کماکان استان در اوج موج پنجم کرونا قرار دارد و روند مراجعه روزانه بیش از یک هزار بیمار مشکوک به مراکز بهداشتی استان ادامه دارد.

وی ادامه داد: اگر چه در تعداد بیماران سرپایی افزایش شیوع کرونا فروکش کرده است اما روند بیماران بستری و بستری بدحال همچنان در اوج است به طوری که در شبانه‌روز گذشته ۲۶۷ بیمار در مراکز درمانی استان بستری شدند که تاکنون آزمایش ۷۴ بیمار مثبت گزارش شده است.

شیرانی تصریح کرد: ۷۶ بیمار بستری بدحال نیز در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که همین موضوع نگرانی در خصوص افزایش فوتی‌های استان در روزهای آینده را افزایش داده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در حال حاضر بیماران غیراورژانسی در بیمارستان‌های استان پذیرش نمی‌شوند، افزود: بسیاری از بخش‌های بیمارستانی استان به بیماران کرونایی اختصاص داده شده است و برخی از این بخش‌ها با ۲ برابر ظرفیت خود بیمار پذیرش می‌کنند.

شیرانی با بیان اینکه امکانات بیمارستانی و کادر بهداشت و درمان توان ارائه خدمات فشرده طولانی مدت را به بیماران کرونایی ندارد، اظهار داشت: به سبب فرسودگی تجهیزات، تعدادی از دستگاه‌های ضروری بیمارستان‌ها استان در حال خراب شدن است از همین رو چنانچه موج پنجم کرونا به موج ششم متصل شود با چالش‌های جدی‌تری روبرو خواهیم شد.

به گزارش ایرنا، از ابتدای شیوع کرونا تاکنون (۷ شهریور) ۱۹۱ هزار و ۶۵۸ مورد تست مولکولی تشخیص کرونا در استان گرفته شده است که بر اساس آن ۶۹ هزار و ۲۵۶ بیمار مبتلا به بیماری کووید ۱۹ شناسایی شده است.

ظرفیت تمامی تخت‌های بیمارستانی ویژه بیماران کرونایی چهارمحال و بختیاری که حدود ۷۰ درصد ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان را شامل می‌شود، تکمیل و بیمارستان صحرایی در شهرستان‌های شهرکرد و فارسان برای خدمات‌رسانی به بیماران برپا شده است.

بر اساس آخرین رنگ‌بندی وزارت بهداشت، درمان و  آموزش پزشکی، تمامی ۱۰ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) شیوع کرونا قرار دارد.

برچسب‌ها