مشهد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی در منطقه شمال شرق شهر مشهد، دغدغه‌ای برای حوزه درمان است که با تحقق آن، توزیع خدمات درمانی در این شهر کامل خواهد شد.

دکتر سید محمد حسین بحرینی روز یکشنبه و در آیین افتتاح بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد افزود:امید است با حمایت‌های دولتی و بخش خصوصی بتوان این بیمارستان را در یکی از نقاط کمتربرخوردار شهری برای گسترش خدمات رسانی به تمام مردم شهر مشهد ایجاد کرد.

وی ادامه داد: در گذشته حمایت‌ها و پیگیری‌های دکتر قاضی زاده هاشمی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی باعث شد تا بیمارستان شهید هاشمی نژاد در گسترش خدمات رسانی به مردم ساکن این منطقه ساخته شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اگر در گذشته بیمارستان‌های ۶۱۰ تختخوابی امام رضا(ع)، هاشمی نژاد و کودکان اکبر ساخته نمی‌شد با توجه به مشکلات فعلی ناشی از بیماری کووید ۱۹ حتماً با مشکلات زیادی در حوزه خدمات رسانی به بیماران مواجه می شدیم.

بحرینی افزود: با آغاز همه گیری ویروس کرونا بخش خصوصی با حمایتهای مادی و معنوی خود نقش بی بدیلی در توسعه خدمات رسانی به مردم داشته است.

وی ادامه داد: مشهد مقدس با توجه به تراکم جمعیتی به ویژه در مناطق حاشیه نشین از شرایط ویژه‌ای برخوردار است و به طور حتم دانشگاه علوم پزشکی مشهد به تنهایی نمی تواند واکسیناسیون تمام گروههای هدف را انجام دهد که این امر در حال حاضر با مشارکت بخش خصوصی با در اختیار قرار دادن مجموعه های مختلف همچون مشهد مال و مهر کوهسنگی میسر شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از حمایت های بخش خصوصی در کنترل همه گیری ویروس کرونا اظهار کرد: مراکز تجمیعی قابلیت افزایش ظرفیت پذیرش و زمان خدمات رسانی را دارا هستند که با توجه به شرایط، افزایش می یابد.

بحرینی همچنین در جمع خبرنگاران با اشاره به این که امکان واکسیناسیون در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای ۱۲۰ هزار نفر در روز فراهم شده است گفت: در امر واکسیناسیون هیچ سقفی را در نظر نمی‌گیریم و هر تعداد سهمیه که در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار گیرد می توانیم در این مراکز تزریق کنیم زیرا مراکز خصوصی همچون مشهد مال، امکان تجهیزات فیزیکی و همچنین افزایش مدت زمان حضور افراد را دارد.

وی ادامه داد: مهمترین مشکل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تامین تعداد واکسن های درخواستی است که امیدواریم به زودی حل شود.

امروز ۲۶ گروه واکسیناسیون در بزرگترین مرکز واکسیناسیون تجمیعی شرق کشور در مشهد فعالیت کاری خود را آغاز کرد.

این مرکز بیش از ۲ هزار متر مربع وسعت و همچنین ۷۰۰ پارکینگ خودرو دارد و به ۱۸۰ مبل راحتی نیز برای ایجاد فاصله گذاری اجتماعی مجهز شده است.

هم‌اکنون ۲۷ شهرستان از مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی در وضعیت قرمز، پنج شهرستان در وضعیت نارنجی و یک شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۸۱ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۰۶ هزار و ۴۸۲ تن رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وبدا، از دیروز(شنبه) تا امروز یکشنبه هفتم شهریور ۱۴۰۰ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۳۱ هزار و ۵۱۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و سه هزار و ۶۱۴ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به چهار میلیون و ۹۲۶ هزار و ۹۶۴ نفر رسید و تا کنون چهار میلیون و  ۱۴۶ هزار و ۷۴۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

هفت هزار و ۸۷۷ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخشهای مراقبتهای ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

تا کنون ۲۸ میلیون و ۶۶۸ هزار و ۱۵۶ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است و ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ نفر دُز اول واکسن کرونا و هفت  میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دُز رسیده است.

براساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۱۴ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ تن رسیده است.