شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال تاکنون ۳۴ هزار و ۸۹۳ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شده است.

کی‌قباد قنبری روز دوشنبه در ستاد تنظیم بازار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: از ابتدای تیرماه سال‌جاری تاکنون ۱۶ هزار و ۹۰۰ تن گندم تضمینی، یک‌هزار و ۱۹۳ تن توافقی، چهار هزار تن به‌صورت مستقیم از سوی سیلوی شهید استکی و ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن از طریق کارخانه‌های آرد استان خریداری شده است.

وی موجودی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری را ۲۶ هزار و ۵۱۰ تن دانست و افزود:مجوز هشت هزار تن گندم وارداتی برای استان صادر شد که برای حمل آن به استان مشکلی وجود ندارد.

قنبری تصریح کرد: گندم موجود در شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری نیاز این استان را تا پایان آبان‌ماه تامین می‌کند و با ورود گندم‌های وارداتی این نیاز تا آذرماه سال‌جاری تامین می‌شود.

وی یادآور شد: هم‌اکنون ۲ هزار و ۷۰۰ تن برنج، سه هزار و ۵۵۰ تن شکر سفید و ۹ هزار تن شکر خام در انبارهای شرکت غله و خدمات بازرگانی استان موجود است.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: کارخانه قند استان روند تبدیل ۹ هزار تن شکر خام به سفید را از روز گذشته آغاز کرده است.

قنبری با اشاره به احتمال بارش‌های پاییزه و بسته شدن جاده روستاهای سخت‌گذر مانند روستاهای واقع در دهستان موگویی شهرستان کوهرنگ گفت: آرد مورد نیاز اهالی این مناطق باید از محل صرفه‌جویی‌های ماه‌های قبل تامین و منتقل شود تا در زمان بارندگی مشکلی در تامین آرد ساکنان این روستاها ایجاد نشود.

به گزارش ایرنا، قیمت تضمینی خرید گندم در سال‌جاری ۵۰ هزار ریال به‌ازای هر کیلوگرم اعلام شد که مبالغ آن در کمترین زمان از طریق بانک کشاورزی به حساب فروشندگان واریز می‌شود.

چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با افزون‌بر ۹۷۹ هزار نفر جمعیت دارد.