مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: هم‌اکنون دو هزار و ۸۶۵ شهروند مبتلا به بیماری کووید ۱۹ ناشی از ویروس کرونا در بیمارستانها زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی بستری هستند.

دکتر علی‌اصغر انجیدنی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: دانشگاه علوم پزشکی مشهد علاوه بر کلانشهر مشهد ۱۵ شهرستان دیگر از مجموعه ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی را زیر پوشش خدمات خود دارد.
وی ادامه داد: بر اساس گزارش معاونت غذا و داروی این دانشگاه بیش از ۲۱۳ هزار ویال رمدسیویر در مردادماه امسال در استان مصرف شده است که نیمی از این تعداد برای بیماران بستری در بیمارستانها و باقی آن در مراکز درمان سرپایی، کلینیک‌ها و درمان در منزل استفاده شده است.
دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این آمار نشان می‌دهد حدود ۲۰ هزار بیمار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در جریان پنجمین موج طغیان ویروس کرونا از گنجایش بستری موقت و درمان سرپایی با داروی رمدسیویر استفاده کرده‌اند که کمک شایانی به مدیریت تختهای بیمارستانی کرده است. 
وی شمار بیماران کووید ۱۹ بستری در مجموع ۳۳ شهرستان استان خراسان رضوی را سه هزار و ۵۰۰ نفر اعلام و بیان کرد: این تعداد تا روز ۲۹ مرداد ماه گذشته سه هزار و ۸۶۰ نفر بود. 
دکتر انجیدنی افزود: دیروز هشتم شهریور ۶۳۳ بیمار جدید کرونایی در بیمارستانهای خراسان رضوی بستری شدند. 
وی تعداد بیماران بدحال و بستری در بخشهای مراقبت ویژه بیمارستانهای این استان را نیز ۶۸۶ نفر اعلام و تاکید کرد: رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از سوی آحاد مردم همچنان موثرترین اقدام برای خروج از بحران شیوع ویروس کرونا است. 

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام نیز بقیه جمعیت این استان را زیر پوشش خدمات‌ بهداشتی و درمانی دارند.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون چهار میلیون و ۹۶۰ هزار و ۷۴۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بیماری کووید ۱۹ جان ۱۰۷ هزار و ۱۵۱ نفر را نیز تاکنون در کشورمان گرفته است. همچنین چهار میلیون ۱۷۵ هزار و ۴۰۵ نفر از مبتلایان به ویروس کرونا در ایران تاکنون بهبود یافته‌اند.  

وزارت بهداشت اعلام کرد هم‌اینک ۳۰۶ شهرستان کشور در وضعیت قرمز، ۱۱۰ شهرستان در شرایط نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد شیوع ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین تاکنون ۱۸ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۲۴۵ شهروند ایرانی دوز نخست واکسن کرونا وهفت میلیون و ۹۱۴ هزار و ۸۸۱ نفر دوز دوم آن را تزریق کرده و واکسینه شده‌اند. بر این اساس مجموع واکسنهای تزریق شده در ایران به ۲۶ میلیون و ۱۷۶ هزار و ۱۲۶ دوز رسیده است.

"پاندمی کرونا" در سطح جهان ۲۱۷ میلیون و ۹۰۲ هزار و ۹۴۳ نفر را بیمار کرده و جان چهار میلیون و ۵۲۳ هزار و ۷۷۸  نفر را گرفته است. ۱۹۴ میلیون و ۷۷۰ هزار و ۷۵۳ نفر از افراد مبتلا به ویروس کرونا هم تاکنون در سطح جهان درمان شده‌اند.