بیرجند - ایرنا - فرماندار بیرجند گفت: ۹۹ پروژه همزمان با هفته دولت در این شهرستان به بهره‌برداری رسید که اعتبار مورد نیاز آنها ۸۳ میلیارد تومان بوده است.

علی ناصری روز دوشنبه در آیین افتتاح هشت پروژه آب و فاضلاب شهرستان بیرجند که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: در این مدت (دوم تا هشتم شهریور) ۱۳۶ پروژه با اعتبار ۱۱۸ میلیارد تومان در این شهرستان افتتاح یا کلنگ‌زنی شد.

وی گفت: از این تعداد عملیات اجرایی ۳۷ پروژه آغاز شد که مهمترین آن در بخش ارتباطی بوده است.

فرماندار بیرجند بیان کرد: ۱۴ طرح هم در حوزه دهیاری‌ها و روستاها اجرا شده که ۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای آنها هزینه شده است.

وی یکی از مهمترین اولویت‌های شهرستان بیرجند را تامین آب دانست و گفت: در این زمینه امروز به نقطه خوبی رسیدیم که بهره‌برداری از ۲۷ میلیارد تومان پروژه در این حوزه قابل تقدیر است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی هم با اشاره به خشکسالی‌های چندین ساله در خراسان جنوبی گفت: مدیریت مصرف آب امروز از مسائل مهم و کلیدی است که مردم با توجه به مشکلات و کمبود نزولات آسمانی باید مد نظر داشته باشند.

حسین خسروی اسفزار از مسوولان استانی و شهرستانی برای تکمیل به موقع طرح‌ها قدردانی کرد و افزود: خوش قول بودن و عمل به وعده‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است که باعث می‌شود اعتماد مردم به نظام و مسوولان افزایش یابد.

وی با تبریک هفته دولت گفت: مسوولان باید از اخلاق و رفتار شهیدان رجایی و باهنر در عرصه مدیریت الگو بگیرند زیرا این شهدا عقیده داشتند که کار برای خدا خسته شدن ندارد.

در این آیین هشت پروژه امور آب و فاضلاب شهرستان بیرجند با اعتبار ۲۶۵ میلیارد و ۸۷۵ میلیون ریال در آخرین روز هفته دولت با حضور جمعی از مسوولان استان به بهره‌برداری رسید.

همچنین با حضور مسوولان استان در روستای قطار گز از توابع شهرستان بیرجند، پروژه بهسازی این روستا به نمایندگی از ۱۴ پروژه عمران روستایی با مشارکت بنیاد مسکن افتتاح شد.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام دارد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و بنابر اعلام استاندار در هفته دولت امسال ۹۰۱ پروژه در این استان به بهره‌برداری رسید و عملیات اجرایی ۲۰۵ پروژه نیز آغاز شد.